مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: پنج درصد مشترکان گاز در استان کرمانشاه الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و ۲۵ درصد نیز بسیار پرمصرف هستند.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 20 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم ناصر حسینی اظهار کرد: 70 درصد مردم استان کرمانشاه امسال الگوی مصرف گاز را رعایت کردند و مصرف آن‌ها در چهار پلکان نخست قرار گرفت و این اقدام هزینه‌های تأمین انرژی را کاهش داد و از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه پنج درصد مردم استان هنوز الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، عنوان کرد: 25 درصد مردم استان بسیار پرمصرف هستند.

حسینی با بیان اینکه امروز ما با مصارف غیرمتعارف گاز مواجه هستیم، گفت: بعد از کنترل مصرف باید از این نعمت خدادادی به درستی بهره‌برداری شود و تولید و اشتغال را ارتقا دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مسئله امروز اصلاح الگوی مصرف و درست مصرف کردن است، افزود: مصرف بی‌رویه گاز در استان کرمانشاه به یک مسئله مزمن و عادت تبدیل شده و حل آن پرهزینه است.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌ها و مسائل مهم تمام کشورهای دنیا حتی کشورهای دارای ذخایر و مخازن عظیم گازی و فسیلی، تأمین انرژی مورد نیاز کشور است، گفت: در ایران از نظر ذخایر گازی و تولید مشکلی وجود ندارد و فرایند تولید از دانش به‌روزی برخوردار و جزو کشورهای برتر دنیا است، اما چالش و مسئله اساسی کشور مصرف است.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر در قانون بودجه تبصره یک قانون بودجه 1402 ردیفی برای بهینه سازی انرژی در نظر گرفته شده که زیرساخت‌های انرژی اصلاح شود و در حال انجام است.

حسینی با بیان اینکه استفاده بخش تجاری از وسایل گرمایشی تابشی که انرژی بسیار زیادی را در محیط هدر می‌دهد به یک رویه عادی تبدیل شده است، گفت: بهینه سازی موتورخانه‌ها در دست اقدام است و تاکنون برای 75 درصد متقاضیان انجام شده و استان کرمانشاه از این نظر رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییرات اعمال شده در هزینه گازبها عنوان کرد: هزینه گازبها در راستای اصلاح ساختار انرژی اعمال شده و دولت مجبور شده برای اصلاح مصرف هزینه را برای مشترکان پرمصرف افزایش دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار