در راستای افزایش تعاملات بین دستگاهی، آموزش شهروندی و مدیریت بحران، تعاملات شهرداری یزد و جمعیت هلال احمر استان افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 18 January 2024


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و تعاملات بین‌دستگاه‌ها از نقاط قوت و رشد شناخته شده است، اظهار کرد: تعاملات بیشتر منجر به خدمت‌رسانی بهتر به مردم می‌شود و در این دیدار تلاش شد تا در زمینه‌های مختلف مانند خانه‌های «هلال» در مناطق و محلات تبیین وظایف و هم‌افزایی شود.
وی افزود: آموزش شهروندی از سوی شهرداری و آموزش همگانی از سوی هلال احمر به مردم می‌تواند سطح آگاهی را گسترش دهد و این افزایش آگاهی یکی از وظایف هر دو ارگان است.
شهردار یزد ادامه داد: با ایجاد تعاملات و گسترش آموزش شهروندی می‌توان شرایط بهتری چه در حوادث و بحران‌ها و چه در حوادث انفرادی ایجاد کرد.
وی با اشاره به سیل مرداد سال ۱۴۰۱ در یزد افزود: در مواقع بحران ابتدا حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان و پس از آن تمامی دستگاه‌ها می‌تواند در کنترل و مدیریت بحران بسیار موثر واقع شود و شناسایی مناسب و ایجاد مراکز در محلات و مناطق شهری مانند خانه‌های «هلال» نیز از جمله مواردی است که در زمینه مدیریت و کنترل بحران بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
محی‌الدینی بیان کرد: هم‌افزایی و آموزش شهروندی نیز در زمان بحران می‌تواند از آسیب‌های جانی و سایر اتفاقاتی که منجر به خسارات زیادی خواهد شد جلوگیری کند، بنابراین آمادگی قبل از بحران ضرورتی است که باید تمام دستگاه‌ها آن را احساس کنند و این نیاز را رفع کنند.
محمد عشقی نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر از دو سال گذشته مکلف به تاسیس خانه‌های «هلال» در محلات شد، اظهار کرد: هدف و ماموریت اصلی خانه‌های «هلال» در مواقع غیربحرانی آموزش‌های همگانی و در مواقع بحرانی با استفاده از تجهیزات رفع بحران و رسیدگی به حوادث است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در راستای احداث و تجهیز خانه‌های «هلال» و آموزش همگانی امید است با همکاری شهرداری یزد بتوانیم این اهداف را محقق کنیم؛ خانه‌های «هلال» فعال و پویا شوند و از ظرفیت این خانه‌ها در زمینه مدیریت شهری نیز استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار