مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: سالانه ٩٠٠ تن روغن حیوانی توسط عشایر استان کرمانشاه تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 18 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین علی جعفر رضایی، اظهار کرد: جامعه عشایری استان کرمانشاه در قالب ١۴ ایل و یک طایفه مستقر با نام عثمانوند هستند.

وی افزود: جمعیت عشایر استان کرمانشاه ١٣ هزار و ٨٠٠ خانوار با جمعیت بالغ بر ٧۶ هزار نفر است که ١/۴ دهم میلیون دام سبک معادل پنج هزار راس دام سبک را در اختیار دارند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: عشایر استان کرمانشاه که یک قشر مولد و تولیدکننده هستند علاوه بر تامین امنیت فضایی در امنیت مرزها هم نقش مهمی دارند.

وی گفت: از لحاظ جمعیت عشایر استان در رده هفتم هستند و از لحاظ تعداد دام در اختیار در رتبه چهارم کشور قرار دارند و ٣٠ درصد نیاز پروتئینی استان را تامین می‌کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: تولیدات عشایر استان کرمانشاه شامل ١٢ هزار تن تولید سالانه گوشت قرمز و ٢۴ هزار تن شیر و فرآورده‌های آن است.

وی ادامه داد: یک هزار و ٧٠٠ تن الیاف دامی تولید می‌کنند که شامل پشم، کرک و مو است که بیشتر مورد استفاده خودشان برای تولید صنایع دستی است.

رضایی خاطرنشان کرد: حدود ٩٠٠ تن روغن حیوانی توسط عشایر استان به شکل سالانه تولید می‌شود و ٣٠ درصد صنایع دستی استان نیز از سوی این قشر تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار