کد خبر: ۱۱۴۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 17 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، امیر جمشیدی، ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر گفت:

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران به روسیه به ۹۱۳ هزار تن رسید که از نظر وزنی ۷۲ درصد و از نظر ارزشی ۲۴ درصد سهم از کل صادرات گمرکات مازندران داشته است.

ناظر گمرکات مازندران از کشور روسیه بعنوان یکی از بزرگترین طرف های مبادله کالا نام برد و گفت: صادرات کالا به روسیه از ابتدای سال جاری ۱۳۴ درصد از نظر وزنی و ۱۴۰ درصد از نظر ارزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

جمشیدی در خصوص آمار واردات گمرکات مازندران از روسیه طی مدت مذکور افزود: در این مدت میزان واردات گمرکات مازندران از روسیه به ۳۵۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، واردات گمرکات مازندران از روسیه در مدت یاد شده به ۸۴۲ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشت.

به گفته وی، کالاهای صادراتی مازندران به روسیه شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، فرآورده های خوراکی گوناگون، محصولات شیمیایی، ماشین آلات، انواع ماهی، مواد پلاستیکی و فرش می باشد.

همچنین این گزارش حاکیست؛ کالاهای عمده گمرکات مازندران شامل غلات، روغن و دانه های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا، آهن آلات و مواد پلاستیکی داشته است. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار