رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران گفت: مازندرانی‌های نیکوکار در ۹ماهه سال جاری ۱۱۳میلیارد و ۱۷ میلیون تومان زکات پرداخت نمودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸ 17 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی فغانی اظهار داشت: مازندرانی‌های نیکوکار در ۹ماهه سال جاری ۱۱۳میلیارد و ۱۷ میلیون تومان زکات پرداخت نمودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

 

پرداخت ۱۱۳ میلیارد تومان زکات توسط مازندرانی‌ها در ۹ ماهه سال جاری  

وی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده طی این مدت حدود ۵۴ میلیارد تومان نقدی و ۵۹ میلیارد و ۱۷ میلیون تومان غیر‌نقدی بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران، میزان زکات واجب این ۹ماه را ۸۰۰ میلیون تومان معادل ۷۰ تن محصولات کشاورزی و دامی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام فغانی با اشاره به اینکه، در کنار زکات واجب باید از زکات مستحب نیز برای کمک به نیازمندان استفاده کنیم افزود: ۶۴میلیارد تومان زکات مستحبی و ۴۸میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات نیز در این ۹ماه دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات با همکاری ادارات و سازمان‌های عضو شورای زکات و شورای زکات روستایی انجام می‌شود گفت: زکات جمع‌آوری شده در بخش‌های درمان، تهیه جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، تحصیلی، آزادی زندانیان، معیشت و... هزینه می‌شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران خاطرنشان کرد: ۱۳ روحانی زکات و بیش از ۱۰ مُبَلِّغ افتخاری زکات نیز با کمیته امداد استان همکاری دارند.

حجت‌الاسلام فغانی با بیان اینکه، استان مازندران از ۱۵۶۰ شورای زکات روستایی برخوردار است گفت: زکات جمع آوری شده در روستاها برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار