مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از کسب آموزش مهارتی ۱۳ هزار و ۷۸۹ نفر از سربازان نیروی مسلح در سال جاری در راستای اجرای طرح "سرباز ماهر" خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 16 January 2024

تابناک خوزستان: شهرام ملایی هزاروندی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۳۹۶ ساعت آموزش مهارتی با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و صنایع دستی در رشته مختلف مهارتی به فراگیران سرباز در استان خوزستان ارائه شده است.

وی با اشاره به طرح سرباز ماهر که در راستای تحقق سند تحول در دولت‌ سیزدهم‌ اجرایی می‌شود، گفت: طرح سرباز ماهر توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری نیروهای مسلح و قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به اجرا درآمده است و در پایان خدمت، هر سرباز علاوه بر کارت پایان خدمت خود یک گواهینامه مهارتی نیز خواهد داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان مهارت‌آموزی به سربازان در طول دوران خدمت یک فرصت بزرگ است؛ اگر در طول مدت خدمت سربازی، در کنار انجام وظایف به عنوان حافظان این مرز و بوم به سربازان یک یا چند مهارت آموزش داده شود، ورود آنان به بازار کار تسهیل می‌شود و می‌توانند حضوری فعال و ارزشمند در عرصه‌های اجتماعی پس از پایان دوران خدمت مقدس سربازی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی، شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر مهارت‌آموخته و ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، آبان‌ماه امسال نخستین دوره مسابقات مهارتی بین سربازان وظیفه نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع) در ۱۵ رشته با مشارکت نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار