حدود یک سال پیش بود که وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد به دستور رئیس جمهور و به منظور تقویت صنایع دستی، در ورودی تمام شهرها باید بازارچه های صنایع دستی احداث شود، اما حالا با گذشت یکسال هنوز هیچ بازارچه صنایع دستی در ورودی شهرهای کرمانشاه احداث نشده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 16 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در خصوص علت عدم احداث بازارچه های صنایع دستی در ورودی شهرهای کرمانشاه، اظهار کرد: پس از اعلام دستور رئیس جمهور از سوی وزیر میراث فرهنگی، ما نیز پیگیری هایی را برای اجرایی شدن چنین پروژه هایی در استان داشتیم. بدنبال آن استاندار کرمانشاه نیز چند ماه پیش به همه فرمانداران استان دستور داد تا احداث بازارچه‌های صنایع دستی را  در ورودی شهرها در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه احداث بازارچه‌های صنایع دستی به همکاری سایر دستگاه‌ها همچون فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها نیاز دارد، اظهار کرد: باتوجه به الزام شهرستانها برای احداث بازارچه‌های صنایع دستی، فرمانداران باید زمینه اجرای این پروژه‌ها را فراهم و زمین مورد نیاز را تامین کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: در حال حاضر تنها در یک شهرستان مقدمات احداث بازارچه صنایع دستی انجام شده و بزودی عملیات اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جانمایی مناسب برای احداث این بازارچه‌ها هم گفت: متاسفانه در سنوات گذشته در برخی از شهرستانهای استان بازارچه‌هایی احداث شده که جانمایی مناسبی نداشته‌اند، لذا اگر قرار باشد بازارچه ای احداث شود، باید مکان آن مورد تائید میراث فرهنگی استان قرار گیرد.

فرمانی در رابطه با محصولاتی که در این بازارچه ها عرضه خواهد شد و تعداد غرفه های آن هم گفت: تلاش می شود رشته های مختلف صنایع دستی با تاکید بر رشته های بومی در این بازارچه ها عرضه شود و تعداد غرفه ها نیز بستگی به ظرفیت صنایع دستی همان شهرستان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پایان در رابطه با تامین منابع مالی برای احداث این بازارچه ها هم  گفت: منابع مالی این پروژه هم از طریق استان و هم از اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار