مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به راشا کاسپین واگذار و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 15 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، علی محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ظهر امروز در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر زنجان با اشاره به توسعه ۱۲ کیلومتری شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر زنجان اظهارداشت: ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، حفظ بهداشت آب‌های زیرزمینی، تولید بیشتر پساب برای صنایع مستقر در اطراف شهر زنجان را از اهدف اجرای این طرح بیان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: هم اکنون ۶۰ درصد از شهر زنجان زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این میزان در بازه زمانی میان مدت، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته ۳۰ کیلومتر ترمیم آسفالت معابر شهری به دلیل توسعه شبکه فاضلاب از سوی این شرکت انجام شده است.

نادرخانی گفت: در جدیدترین اقدام برای توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر زنجان، خط اصلی خیابان رهبری، اتصال خط فاضلاب زینبیه شرقی به غربی، کوچه شهدا و مناطق گونیه و حق وردی به طول ۱۲ کیلومتر اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان برای اجرای این میزان شبکه جمع‌آوری فاضلاب اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت اعتبارات، کار‌های بزرگی در حوزه توسعه خدمات فاضلاب در شهر زنجان انجام پذیرفته که با همراهی دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم می‌توان شتاب بیشتری به این روند داد.

نادرخانی تاکید کرد: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به راشا کاسپین واگذار می‌شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می‌شوند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار