مدیرکل گمرک قزوین گفت: اداره کل گمرک قزوین در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، در بحث درآمد به رشد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 14 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، سعید نادری اظهار کرد: مجموع میزان درآمد گمرک قزوین در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال می باشد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۷ درصدی همراه بوده است.

وی میزان صادرات استان از ابتدای سال جاری تاکنون را برابر ۶۴۰ هزار تن و به ارزش ۴۲۱ میلیون دلار اعلام کرد.

مدیرکل گمرک قزوین در خصوص عمده کشورهای مقصد صادرات استان قزوین اعلام کرد: عراق با ۲۷ درصد، امارات ۱۵، پاکستان ۱۱، ترکیه ۱۰ و روسیه با ۷ درصد از عمده کشورهای مقصد صادرات می باشند.

این مسوول گمرکی در رابطه با عمده اقلام صادراتی استان طی ۹ ماهه سال جاری نیز عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ عمده اقلام صادراتی در گمرک قزوین روغن پایه، پودر شوینده، میله های فولادی، اکسید مولیبدن و تریلرهای سردخانه دار می باشند.

نادری همچنین به رشد ۴۶ درصدی در حوزه واردات اشاره کرد و گفت: میزان واردات از ابتدای سال جاری تاکنون برابر ۱۵۸ هزار تن و به ارزش ۹۴۳ میلیون دلار است که این آمار بیانگر رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی در مدت ۹ ماهه سال جاری قطعات منفصله، کمپرسور کولر خودرو، دستگاه‌های مکانیکی، اجزا و قطعات تریلرها و سایر پلی اترها بوده است.

مدیرکل گمرک قزوین در پایان اعلام کرد: امارات با ۴۴ درصد، چین ۳۲ درصد، ترکیه ۱۱، آلمان و ایتالیا با ۲درصد از عمده کشورهای مبدا واردات به گمرک قزوین هستند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار