گزارش ویدیویی رو در رو
یکی از اقدامات موثر دولت پس از سیل مانسون تعیین اعتبار برای جبران بخش‌هایی از این خسارات در قالب تسهیلات بانکی بوده که البته با گذشت بیش از یک سال و چند ماه، اما بسیاری از خسارت دیدگان همچنان سردرگم دریافت این تسهیلات هستند.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 14 January 2024

"رو در رو " بخش خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد است که تلاش دارد مطالبات مردمی را بدون واسطه بین مردم و مسئولین پیگیری کند که در این گزارش ویدیویی تلاش می‌شود هر آنچه را که به عنوان سئوال، درخواست و یا مطالبه از طرف مردم و مخاطبین مطرح می‌شود، در یک گفتگوی کوتاه و کاربردی پیگیری و نتیجه را منتشر نماید.
خسارات سیل مانسون در پیچ و خم قوانین بانکی
یکی از مطالبات بسیار مهم و پرحاشیه بسیاری از مردم استان مربوط به خسارات سیل مانسون است. سیلی که در سال ۱۴۰۱ به نسبت سایر مناطق کشور، خسارات بسیار سنگینی را بر حوزه‌های مختلف استان به ویژه بخش کشاورزی تحمیل کرد. در سیل مانسون با اقدامات خوب و هشدار‌های به موقع و در واقع اطلاع رسانی‌های به موقع، خوشبختانه در کهگیلویه و بویراحمد خسارت جانی مطلقا ایجاد نشد، اما در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی خسارات بسیار سنگین و بعضا غیرقابل جبران بود.
سیل تابستان سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶۰ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف در نقاط گوناگون استان خسارت وارد کرد که سهم بخش کشاورزی متاسفانه ۴۲ هزار میلیارد ریال بوده است.
سیل مانسون همچنین ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به بخش راه و شهرسازی، ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال به راه‌های عشایری، یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال شهر‌ها و شهرداری‌ها، یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال به بخش راهداری، یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال به بخش آب و فاضلاب و هشت میلیارد ریال در بخش محیط زیست خسارت وارد کرده است. دو هزار و ۳۰۶ منزل مسکونی در این استان دچار آبگرفتگی شد.
یکی از اقدامات موثر دولت پس از سیل مانسون تعیین اعتبار برای جبران بخش‌هایی از این خسارات در قالب تسهیلات بانکی بوده که البته با گذشت بیش از یک سال و چند ماه، اما بسیاری از خسارت دیدگان همچنان سردرگم دریافت این تسهیلات هستند.
آنچه که در این گزارش ویدیویی "رو در رو " منتشر می‌شود، مطالبه علی حیدری باغبان و زیتون کار نمونه کهگیلویه و بویراحمدی است که در خصوص تسهیلات سیل مانسون مواردی را مطرح می‌کند و سید علی معتمدی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پاسخ وی را می‌دهد.

در بخش پایانی این گزارش، نظر مطالبه کننده و مسئول متولی در خصوص صحبت‌های همدیگر منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار