معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت:طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه نیز به عنوان یک طرح ملی در دستور کار است.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 13 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،علی‌اکبر اسدی عصر روز گذشته جمعه ۲۲ دیماه در جلسه شورای حفاظت آب شهرستان ساوه که در سد الغدیر تشکیل شد گفت:با توجه به نگران‌هایی که در بخش آب شرب ساوه وجود دارد شورای حفاظت از منابع آب استان به دنبال پیش‌بینی تمهیداتی است تا در شرایط اضطرار منابع پایداری را برای آب شرب ساوه تأمین کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: در این راستا اعتبار مورد نیاز ۱۲۰ میلیارد ریالی برای تقویت آب استحصالی از چاه‌های موجود تخصیص یافته است.

ایشان با اشاره به اینکه با این تامین اعتبار مقرر است تا آبفا استان مرکزی تا پایان بهمن ماه تمام آب مورد نیاز شهرستان در شرایط فعلی را از چاه‌های زیر زمینی تأمین کند، ادامه داد: همچنین اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز برای حفر ۱۹ حلقه چاه آب جدید برای تأمین آب مورد نیاز در فصل گرم سال نیز مصوب شده تا بتوان با تزریق آن قبل از فرا رسیدن تابستان، این طرح را برای جلوگیری از احتمال جیره‌بندی آب در این شهرستان اجرایی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه نیز به عنوان یک طرح ملی در دستور کار است و با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و وزیر نیرو، ادامه مراحل طرح به عنوان یک پروژه اضطراری تعریف‌شده است.

اسدی خاطر نشان کرد: در این راستا ۳۰ کیلومتر از طرح که در محدوده شهر آوه و ساوه قرار گرفته قرار است از محل اعتبارات تنش آبی به صورت اضطراری تامین اعتبار شده که تا فصل گرما لوله‌گذاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار