آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز با ظرفیت ۵ متر مکعب بر ثانیه با حضور وزیر نیرو برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ 13 January 2024

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، صبح روز جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲، عملیات احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز با ظرفیت ۵ متر مکعب بر ثانیه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، حسینی محراب، استاندار خوزستان، آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی امام جمعه و فرماندار شهرستان کارون و مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان، برگزار شد.

با احداث این تصفیه خانه آب جهت تولید، تصفیه و انتقال آب شرب با کیفیت به ظرفیت ۴۳۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز به منظور رفع مشکلات آب شهرستان کارون و جنوب شهر اهواز و روستاهای مجاور با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر برای افق سال ۱۴۲۵ محقق می شود.

این تصفیه خانه دارای ایستگاه پمپاژ برداشت آب از رودخانه کارون و خط انتقال به تصفیه خانه، واحدهای کنترل جریان ورودی به تصفیه خانه، واحد انعقاد و لخته سازی و واحد پیش ته نشینی ۲ واحد به ظرفیت هر کدام ۲.۵ متر مکعب بر ثانیه است.

همچنین واحد های زلال سازی با ۶ واحد، هر کدام به ظرفیت تصفیه ای ۳۰۰۰ متر مکعب بر ساعت، واحد فیلتر (صاف سازی)، ۲۰ واحد فیلتر دولایه ثقلی هر کدام به ظرفیت ۹۰۰ متر مکعب بر ساعت، واحد ضد عفونی نهایی شامل کلر زنی از دیگر قسمت های این تصفیه خانه است.

مخازن ذخیره آب تصفیه شده شامل چهار واحد مخزن هر کدام به ظرفیت ۵۰/۰۰۰ متر مکعب و جمعاً ۲۰۰/۰۰۰ متر مکعب، ایستگاه پمپاژ آب تصفیه شده شامل ۱۰ دستگاه الکترو پمپ جمعا با آب دهی ۵ متر مکعب در ثانیه، واحدهای جانبی شامل ( احداث ساختمان بهره برداری ساختمان آزمایشگاه، ساختمان برق ساختمان انبار مواد شیمیایی ) نیز از دیگر اجزا این تصفیه خانه است.

گفتنی است این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار با اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومان احداث می شود و پیش بینی مدت زمان اجرای این پروژه ۳۶ ماه تخمین زده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار