مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ناظرین شرعی و بهداشتی حاضر در کشتارگاه‌ها بر کشتار دام تا خروج آن نظارت کامل دارند.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 13 January 2024

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه ١۴ کشتارگاه دام فعال است که چهار کشتارگاه صنعتی و ١٠ کشتارگاه سنتی هستند.

وی افزود: در استان کرمانشاه هفت کشتارگاه صنعتی طیور هم وجود دارد و در تمام کشتارگاه‌ها مسئول فنی بهداشتی و ناظر بهداشتی و شرعی حضور دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در تمام پروسه کشتار این ناظرین حضور داشته و بر نحوه ذبح تا خروج کشتار از کشتارگاه نظارت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشتارگاه‌های صنعتی دام استان لاشه‌های دام‌های کشتار شده حداقل به مدت ٢۴ ساعت در سردخانه قرار داده می‌شوند که این عمل منجر به جلوگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: در نهایت به کمک ماشین‌های حمل به محل فروش و عرضه منتقل می‌شوند لذا این مراحل با نظارت و دقت کامل به منظور جلوگیری از هرگونه انتقال بیماری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اما یکی از مشکلات این حوزه که همچنان با آن مواجه هستیم موضوع کشتارهای غیرمجاز دام است که در این راستا اداره‌کل دامپزشکی به عنوان دستگاه هشدار دهنده هشدارهای لازم را داده است.

حیدری تشریح کرد: یکی از توصیه‌های مهم به همشهریان این است که از کشتار کنندگان غیرمجاز دام نخرند چرا که احتمال آلوده بودن این دام‌ها بسیار زیاد است.

وی ابراز کرد: جمع‌آوری این تخلفات نیازمند همکاری همگانی تمامی دستگاه‌ها و صدور  احکام بازدارنده از سوی دستگاه قضا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار