مجتبی‌قلی‌پورباقری فرماندار شهرستان بابلسر با محمدرضاطالقانی رئیس ادوار گذشته فدراسیون کشتی ایران دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ 12 January 2024

مهدی رفیعی: به گزارش خبرگزاری تابناک مازندران ، مجتبی‌قلی‌پورباقری فرماندار شهرستان بابلسر به همراه بخشدار رودبست و رئیس شورای اسلامی هادی‌شهر بامحمدرضاطالقانی رئیس ادوار گذشته فدراسیون کشتی ایران و از پهلوانان ارزشی، اخلاق‌مدار، انقلابی و قهرمانان جهانی ورزش پرطرفدار کشتی در کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا طالقانی از پانزده سالگی به کشتی روی آورد و تا ۱۳۶۰ شمسی که کشتی را کنار گذاشت هشت مدال بین‌المللی کسب نمود. سه سال پهلوان پایتخت شد و هفت سال نیز قهرمان تیم ملی بود. وی از برگزار کنندگان هیئات مذهبی در تهران است.

او در سال ۱۳۵۷ در مخالفت با رژیم پهلوی برگزاری جام بین‌المللی آریامهر را برهم زد و این کار وی با تشویق مهدی عراقی مواجه شد. به تشویق «عراقی» به پاریس نزد امام خمینی (ره) رفت و پس از حدود سه هفته اقامت به ایران بازگشت.

با قطعی شدن ورود امام به ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ قرار شد امام خمینی (ره) در مدخل ورودی دانشگاه سخنرانی کنند و برای حفاظت از ایشان نیز تعدادی افراد از جمله محمدرضا طالقانی انتخاب شدند.

براساس این گزارش هدف از دیدار فرماندار و هیأت همراه با محمدرضاطالقانی، دعوت از ایشان به عنوان یکی از اسطوره‌های کشور که از بدو پیروزی انقلاب در تمامی صحنه‌ها در کنار مردم حضور موثری داشت، جهت سخنرانی در شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در جمع مردم هادی‌شهر بود. به دنبال پیشنهاد فرماندار، ایشان جهت حضور در این مراسم، اعلام آمادگی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار