دبیر اجرایی ستاد بزرگذاشت دومین کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان‌جنوبی گفت: چارت ستاد اجرایی این کنگره شامل 8 کارگروه است که ذیل آن 33 کمیته فعال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 10 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سردار علیرضا یوسفی، دبیر اجرایی ستاد بزرگذاشت دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی امروز در جلسه شورای ستاد این کنگره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای حادثه تروریستی کرمان و با اشاره به سالروز عملیات کربلای پنج دفاع مقدس و یاد و خاطر شهدای این عملیات اظهارداشت: در عملیات کربلای ۵ استان خراسان جنوبی بیشترین رزمنده را به مناطق عملیاتی اعزام داشته و ۲۰۰ شهید استان مربوط به این عملیات است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ اولین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان برگزار شد تصریح کرد: فضای استان در آن مقطع با کمک روح شهدا بسیار معنوی شد و برکات بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت.

دبیر اجرایی ستاد بزرگذاشت دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا دومین کنگره را در سال ۱۴۰۴ با کمک دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم نهاد و مردم برگزار کنیم.

یوسفی گفت: جلسات تجزیه و تجلیل کنگره قبلی را طی چندین جلسه برگزار و نقاط ضعف کنگره قبلی را پایش کرده و در ستاد دومین کنگره برنامه ریزی‌های لازم برای به حداقل رساندن این ضعف‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اولین جلسه ستاد برگزاری این کنگره ۲۷ آبان ماه امسال برگزار شد بیان داشت: چارت ستاد اجرایی این کنگره شامل ۸ کارگروه بوده که ذیل آن ۳۳ کمیته فعال می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد بزرگذاشت دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی افزود: باید تلاش شود با برگزاری منظم جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌ها اقدامات اجرایی کنگره که برخی زمان بر بوده انجام گیرد.

سردار یوسفی بیان کرد: از تاریخ ۲۷ آبان که اولین جلسه ستاد برگزار شده تاکنون چهار کارگروه جلسات خود را برگزار کرده و برخی دیگر ظرف هفته آینده جلسات خود را برگزار خواهند کرد.

دبیر اجرایی ستاد بزرگذاشت دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی با اشاره به فرمایشات مقام رهبری در جمع دست‌اندکاران کنگره ملی تهران مبنی بر اینکه «شما که این کار بزرگ را متکفل شده اید موظف باشید که این کار سبک و سطحی گرفته نشود و باید کامل و خوب انجام گیرد، آنچه را مربوط به شهیدان می‌شود بهترین‌ها را در نظر بگیرد، چون شهدا بهترین‌ها هستند»، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای برگزاری این گونه جلسات باید تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها پای کار باشند تا به بهترین نحو کار‌ها انجام گیرد.

سردار یوسفی به سیاست‌های کلان پیشنهاد شده برای دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۳ سیاست کلی تدوین شده که همه در ستاد اجرایی استان و شهرستان‌ها این موارد را در برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها خود باید مدنظر قرار دهند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار