سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از کاهش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 09 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان اظهار کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج، توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در استان کردستان بوده‌ایم.

وی افزود: برنامه‌ریزی در راستای توقف یا کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط ازجمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی استان خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم درمورد افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش به‌سزایی در کاهش طلاق در سال جاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تأثیرگذارترین مراجع در کاهش آسیب‌های طلاق، مراکز مشاوره هستند، از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد تمام مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد.

اسدی تصریح کرد: به منظور تحکیم مبانی خانواده، پیشگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق و اهتمام در ایجاد صلح و سازش فیمابین زوجین، در استان کردستان ۱۷ مرکز مشاوره در امر مشاوره پیش از طلاق فعال هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهاد‌های متولی، بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی پرونده‌های طلاق در سال‌های آینده باشیم.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار