اجلاسیه استانی نخستین همایش ملی اندیشه های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان مرکزی برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 08 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی ،حجت الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب، گفت: این همایش با هدف شناسایی، تبیین و مطالبه گری علمی تحقق اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل قضایی یک نگاه کارشناسانه، دقیق و علمی است که نشأت گرفته از تسلط معظم له به امور کلان قضایی است و فرمایشات ایشان در این خصوص بسیار موثر و راهگشاست.
او ادامه داد: برهمین اساس، این همایش با تلاش پژوهشگاه قوه قضائیه و با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جمعی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور برگزار و محور‌های این اجلاسیه در ۱۴ موضوع دنبال می‌شود که برای هر استان یک محور تعیین شده است و محور «قوه قضائیه؛ تدابیر قضائی و نواندیشی‌ها»، مختص استان مرکزی است.
نماینده عالی قوه قضائیه گفت: استان مرکزی دارای قضات مجرب، اساتید حقوق و حقوقدانان صاحب نظر می‌باشد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت مغتنم، گام کوچکی در تبیین محور، تدابیر قضائی و نواندیشی‌ها که به عنوان یکی از محور‌های اجلاسیه کشوری اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد، برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین جزائی افزود: مقالاتی که در اجلاسیه استانی مطرح می‌شود می‌بایست مبتنی بر مبانی علمی و نظری مقام معظم رهبری باشد و تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه این اجلاسیه از طریق سامانه مجله حقوقی به نشانی http://WWW.jlj.ir و همچنین به صورت فیزیکی در قالب لوح فشرده CD به آدرس اراک-مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان مرکزی-طبقه زیر همکف-دفتر معاونت حل اختلاف استان مرکزی (نماینده پژوهشگاه قوه قضائیه) ارسال شوند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مقالاتی که اعتبار بالای علمی دارند در مجلات تخصصی حقوقی در سطح کشور و منطقه به چاپ خواهد رسید و از ناحیه قوه قضائیه از برگزیدگان این اجلاسیه، در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب و در سطح ملی تجلیل خواهد شد.
این اجلاسیه استانی در ۲۸ بهمن ماه جاری در دادگستری کل استان مرکزی با حضور مقامات ارشد قضایی، علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار