با تشکیل کنگره شهدای استان، نخستین یادواره شهدای روحانی کهگیلویه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ 07 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در نشست هماهنگی نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان گفت: امیدواریم شهیدان این حادثه با اسوه و الگوی خودشان حاج قاسم محشور شوند و هر چه سریع‌تر انتقام خون این زائران گرفته شود.

وی بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد کمیته‌های کنگره شهدای استان تشکیل شد، گفت: یکی از این کمیته‌ها یادواره شهدای روحانی بود.

عبودی از کهگیلویه، بویر احمد و گچساران به عنوان سه شهرستان میزبان برگزاری یادواره شهدای روحانی نام برد و افزود: با محوریت ائمه جمعه در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها این یادواره‌ها برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه بنا ست یادواره شهدای روحانی را نسبت به سنوات گذشته متفاوت‌تر برگزار شود گفت: دومین یادواره شهدای روحانی بهمن ماه در گچساران و سومین یادواره در یاسوج برگزار خواهد شد.

سید علی‌اصغر پوربهشت در این نشست نقش روحانیت در دفاع مقدس را پر رنگ خواند و گفت: ۱۲ هزار طلبه روحانی به جبهه حق علیه باطل رهسپار شدند که از این تعداد چهار هزار ۳۶۳ نفرشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی در ادامه از این تعداد، ۴۳ شهید در سمت امام جمعه، ۱۰۳ شهید در پست فرماندهی، ۱۲۴ شهید آر پی چی زن، ۴۳ شهید تخریب چی و ۷۲ شهید غواص عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته پنجشنبه ۲۱ دی ماه یادواره شهدای روحانی در گلزار شهداء دهدشت برگزار می‌شود.

وی مقام شهدا را والا دانست و هدف از برگزاری این یادواره‌ها را زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا عنوان کرد و افزود: لذا جوانان و عموم مردم با شهدا الفت بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار