به مناسبت روز مادر و تولد حضرت زهرا، ۸ زندانی شامل ۲ زن و ۶ مرد با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان‌های خراسان‌شمالی آزاد شدند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 04 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی، اظهار کرد: مددجویان زندانی در مجموع ۵۶۴ میلیون تومان بدهی داشتند که در نتیجه گذشت شکات و محکوم لهم از ۳۰۰ میلیون تومان مطالبات خود، کمک‌های خیرین جمعا به میزان ۲۰۰ میلیون تومان و به‌علاوه پذیرش اعسار این محکومان به مبلغ ۶۴ میلیون تومان، شرایطی فراهم شد که هم اکنون این هشت نفر که شامل ۶ مرد و ۲ زن هستند از زندان آزاد شوند.

وی گفت: بیشتر زندانیان مرتکب جرائم غیرعمدی و یا دارای محکومیت‌های مالی استان به علت عجز از پرداخت دیات ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی و محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری و نیز به دلیل عدم استطاعت و ناتوانی مالی در پرداخت مهریه و نفقه موضوع دعاوی خانوادگی در زندان به سر می‌برند.

مقام عالی قضایی استان از تمامی رسانه‌ها خواست با فرهنگ سازی مناسب و تولید محتوای آموزشی تاثیرگذار و تعامل راهگشا و سازنده و نیز همکاری و همراهی حداکثری با دستگاه قضایی، اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه استان این مجموعه‌ها را در مسیر اشاعه فرهنگ گذشت و بخشودگی و جلب مشارکت مردمی در راستای کمک به هم نوع و انجام کار خداپسندانه یاری کنند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار