معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین‌الملل است و برای ترافیک داخل افزایش قیمتی رخ نداده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 03 January 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حاشیه آیین امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری در بجنورد، در خصوص افزایش تعرفه اینترنت در کشور اظهارکرد: افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین‌الملل است و برای ترافیک داخل افزایش قیمتی رخ نداده است.

وی گفت: با درخواست اپراتور‌ها این افزایش قیمت‌ها پس از شش سال صورت گرفته است و تا هفته گذشته اینترنت با تعرفه سال ۹۶ محاسبه می‌شد.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی با اشاره به اینکه موافقت با این افزایش بر اساس درخواست اپراتور‌ها در سال گذشته مبنی بر عدم توان سرمایه‌گذاری برای نگهداشت شبکه است، افزود: اپراتور‌ها درخواست افزایش حدود ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را داشتند، اما در نهایت تصمیم بر این شد که با افزایش تعرفه ۳۴ درصدی و نزدیک به نرخ تورم موافقت شود.

وی تاکید کرد: همچنین پایین آمدن رتبه جهانی در کیفیت، رتبه ۷۵ کشور در ارتباطات سیار و رتبه ۱۵۰ در ارتباطات ثابت سبب شد این موضوع بررسی شود.

روحانی‌نژاد گفت: اپراتور‌ها نیز در قبال این افزایش تعرفه تعهد داده‌اند که خدمات ۵جی را فعال کرده و اینترنت ۴جی را نیز با کیفیت بیشتری تا ۹۶ درصد توسعه و ارائه دهند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار