معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به کمبود ۲۸ هزار صندلی در ناوگان حمل و نقل همگانی اهواز شناسایی شده است، گفت: در مجموع ۱۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری کردیم و بیش از ۳۰ درصد اتوبوس‌ها را تحویل گرفتیم و در یکی دو روز آینده ۲۰ دستگاه دیگر نیز به اهواز تحویل داده می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸ 02 January 2024

تابناک خوزستان: حجت‌الله سلیمانی در آیین انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که در شهرداری اهواز انجام شد، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، کمبود ۲۸ هزار صندلی در ناوگان حمل و نقل همگانی اهواز شناسایی شده است و در اوایل سال ۱۴۰۱ با سازمان شهرداری‌ها روی این عدد به توافق رسیدیم.

وی با اشاره به تلاش برای جبران بخشی از این کمبود افزود: در بیش از دو سال اخیر، حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس کمبود داشتیم زیرا در یک دوره ۱۰ ساله به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل همگانی بیش از ۸۰ درصد ناوگان از رده خارح یا متوقف شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز بیان کرد: این دولت به حمل و نقل همگانی توجه ویژه‌ای داشته است و به نوعی سعی می‌کند ‌کم‌کاری‌های ۱۰ سال گذشته را جبران کند. همه دست به دست هم دادند تا چرخ متوقف تولید داخل که سال‌ها در رکورد بود راه بیفتد. برای اینکه این چرخ سنگین به حرکت بیفتد گفتیم که تمام قد پشت تولید داخل هستیم و تولید داخل نیز تمام قد ایستاده است تا نیازهای ما را رفع کند. با چالش‌هایی مواجه بودیم اما موانع یکی یکی در حال رفع شدن هستند.

وی بیان کرد: با حمایت‌های دولت و عنایت ویژه شورای شهر، مصوبه انعقاد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به دست ما رسید و در جمع ما یکی از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های داخلی تولید اتوبوس کشور حضور دارد.

سلیمانی گفت: دولت در دو قرارداد قبلی خرید اتوبوس به ما یارانه تعلق داد و شهرداری اهواز در یک قرارداد ۲۵ درصد و در یک قرارداد دیگر ۲۰ درصد سهم را پرداخت کرد و در مجموع ۱۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری کردیم و بیش از ۳۰ درصد اتوبوس‌ها را تحویل گرفتیم و در یکی دو روز آینده ۲۰ دستگاه دیگر نیز به اهواز تحویل داده می‌شوند.

وی افزود: منابع مالی قرارداد فعلی نیز تقریبا به صورت کامل تامین شده است. بخشی از طریق اوراق مشارکت که امسال نقد شده‌اند و بخشی از طریق اوراق مشارکتی که برای امسال مصوب شده‌اند و سال آینده پرداخت می‌شوند، تامین می‌شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار