مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: جهادگران خدمت به حاشیه شهر را در ۸ سال پیش آغاز کردند و به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی‌، ۲۰۷۸ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 02 January 2024

به گزارش تابناک رضوی  روحانی امروز در مراسم نهضت خدمت مومنانه ویژه سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: خدمت مومنانه سال‌ها با حمایت‌های فرمانده کل سپاه، بسیج و مشارکت خیرین و سازمان‌های مختلف برپاست.

وی افزود: جهادگران، بحث خدمت به حاشیه شهر را 8 سال پیش آغاز کردند و امروز به یاد سردار سلیمانی این رزمایش برقرار است و در سایر کشور نیز در حال برگزاری است.

روحانی عنوان کرد: بیش از 1000 جهیزیه در مهرماه اهدا کردیم و امروز 527 سری جهیزیه از محل قرارگاه محرومیت‌زدایی با کمک خیرین به سراسر استان ارسال خواهد شد و همچنین 3 هزار بسته در حرم مطهر به دانش‌آموزان اهدا می‌شود ضمن اینکه در دهه فجر نیز این طرح اجرا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش 5000 سبد ورزشی به مدارس محروم اهدا می‌شود و همچنین با همت بسیج سازندگی و خیرین 46 نفر زندانی در شب میلاد حضرت زهرا(س) آزاد می‌شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: در بحث صبحانه مدارس، 81 هزار پرس غذا بین دانش‌آموزان در مدارس توزیع شد و در شب یلدا برای هر روستایی مبلغی اختصاص و 100 هزار سبد یلدایی اهدا نیز اهدا شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجرای 2078 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی از دیگر اقدامات این نهاد است، افزود: یک میلیارد و 100 میلیون مردم خراسان به غزه کمک کردند و یکی از رسالت‌های ما بازسازی و نوسازی مساجد است. این هفته به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) 18 هزار درخت در سراسر استان کاشته می‌شود.

علی اکبر افراسیابی، جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز اظهارداشت:رهبر معظم انقلاب در شرایط سخت و گرفتاری ملت ایران بسیج را به خدمت مومنانه رهنمون کردند و این به رویه‌ای در کشور جاری و ساری است.

وی ابراز کرد: کمک به مستضعفان و مناطق محروم برگرفته از رفتار و مرام اهل بیت(ع) است و این بزرگواران نیاز دیگران را بر نیاز خود ترجیح می‌دادند.

افراسیابی گفت: در مکتب ائمه‌(ع)، شهید سلیمانی، امام(ره) و امام خامنه ای آموختیم که ایثار و از خودگذشتگی داشته باشیم و سردار سلیمانی در مکتب اهل بیت (ع) و ولایت فقیه به چنین مقامی نایل شد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: خدمت مومنانه در عرصه های مختلف و رفع گرفتاری مردم نیازمند نه تنها طرح ماهانه بلکه در سطح پایگاه های بسیج به صورت روزانه انجام می شود و به صورت عرف در کشورمان جاری و ساری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار