فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه:
فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۵۰۴ شهید انتظامی و بیش از یک هزار و ۶۴٨ نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 01 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی حاجیان ظهر امروز دوشنبه (یازدهم دی ماه) در مراسم گرامیداشت یازده شهید فراجا در حمله تروریستی استان سیستان و بلوچستان (شهرستان راسک) که در حسینیه شهدا کرمانشاه برگزارشد اظهار کرد: درک مقام شهادت برای ما بسیار سخت و دشوار است.

وی افزود: مقدمه به شهادت رسیدن قدم برداشتن در مسیر شهادت و با هدف از دنیا رفتن است و یکی از مسیرهایی که به شهادت نزدیک است جان فشانی نیروهای مسلح است که هدف نهایی آن‌ها شهادت است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مردم برای اینکه امنیت و آسایش را در زندگی خود داشته باشند نیاز به بسترهایی دارند.

وی عنوان کرد: کسانی که در بستر امنیت جهانی فعالیت دارند و به دنبال آرامش انسان‌ها هستند شهید محسوب می‌شوند و هر کسی که در مسیر امنیت فعالیت کند مقامش کمتر از شهادت نیست.

حاجیان ادامه داد: دولت‌ها برای اینکه بتوانند ارزش‌ها و فرهنگ‌های خود را نگه‌ دارند و به کمال برسانند و آرامش را برای مردم ایجاد کنند با مرزبانی به دنبال ایجاد یک امنیت بین‌المللی هستند.

این مقام مسئول گفت: مصداق شعار «تا پای جان برای مردم ایستاده‌ایم» ۷۳ شهیدی است که تا کنون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به نظام هدیه داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: از جنگ تحمیلی تا کنون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ۱۳ هزار و ۳۳۵ شهید و ۳۳ هزار و ۵۰۰ جانباز و ایثارگر را به کشور تقدیم کرده و در استان کرمانشاه ۵۰۴ شهید انتظامی و بیش از هزار و ۶۴۸ جانباز داریم، ما با هم عهد بسته‌ایم که آرامش و آسایش خود را فدای آرامش و امنیت مردم کنیم و این مسیر، مسیر شهادت است.

حاجیان ادامه داد: همه ما به عنوان سرباز ولی‌ مسلمین جهان، گوش به فرمان ایشان داده و برای مردم جان خود را فدا می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی به آرامش مردم آسیب برساند و اجازه نخواهیم داد که سوداگران مرگ فرزندان شما را با توزیع مواد مخدر و مصرف آن از دست شما بگیرند.

وی تشریح کرد: از اوایل سال جاری تا کنون همکاران ما توانسته‌اند رشد ۱۷ درصدی سرقت ها را متوقف کنند و در مقابل سال گذشته به منفی یک درصد رسیده‌ایم.

فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا پای جان برای امنیت مردم می‌ایستیم و مقابله خواهیم کرد که همین امنیت در استان زیرساخت توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در آینده خواهد شد اکنون استان کرمانشاه جزو استان‌های امن کشور است.


شهدا ستارگان هدایت جامعه هستند


حجت‌الاسلام مهدی عبدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: شهادت مقام بسیار بالا و ارزشمندی است، خداوند در خصوص مقام شهادت فرمودند «شهید یعنی کسی که می‌بیند، زنده است و شاهد اعمال و کردار ما است».

وی افزود: کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند شهید هستند و نزد پروردگار روزی می‌خورند، آنها ستارگان هدایت هستند و ما باید از این ستارگان هدایت برای هدایت جامعه و بیداری نسل جوان کمک بگیریم.


خانواده‌های پنج شهید انتظامی کرمانشاه تجلیل شدند


از خانواده شهید «پوریا نظری» که در ۱۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در درگیری با سارقین مسلح شهر کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل شد، خانواده شهید «مهدی دامن‌باغ» که در مردادماه سال ۱۴۰۱ در درگیری با اراذل و اوباش کرمانشاه به درجه رفع شهادت نائل شد، خانواده شهید «محمدرضا کوشکی» که در آبان‌ماه ۱۴۰۲ در درگیری با قاچاقچیان در شهرستان ساوجبلاغ به درجه رفیع شهادت نائل شد و خانواده‌های «سعید حاجی آبادی» و «سالار زاهدی پور» که در سال ۱۳۹۶ در ماموریت انتظامی شهرستان ثلاث‌باباجانی به درجه رفیع شهادت رسیدند تقدیر به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار