مسئول اندیشکده حکمرانی استان زنجان با بیان اینکه اندیشکده حکمرانی درصدد است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود موانع را احصا کند و در توسعه استان نقش‌آفرینی داشته باشد، گفت: ما به دنبال نظام مسائل استان هستیم و برای توسعه و اعتلای استان با هر نوع گرایش سیاسی برای پیشبرد اهداف استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 31 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، داوود حسنی، مسئول اندیشکده حکمرانی استان زنجان یعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه اندیشکده حکمرانی استان زنجان به‌عنوان بیستمین اندیشکده در استان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: ساختار شورای علمی و کارگروه‌های علمی اندیشکده‌ها در حوزه‌های اقتصادی، زیربنایی، سیاسی، حقوقی، اجتماعی، انرژی، صنعت و معدن، بودجه و حکمرانی است.

مسوول اندیشکده حکمرانی استان زنجان به رویکرد تحولی در نظر مجلس یازدهم شکل‌گرفته است، اشاره کرد و گفت: اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کار‌آمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم بهره‌وری نیروی انسانی را افزایش دهیم لاجرم باید در حوزه کارآمدسازی بیش‌ازپیش تلاش کنیم، افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان، خبرگان و تجربه صاحب‌نظران، اندیشمندان، و محققان کشور، شناسایی و معرفی مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیند‌های «تصمیم‌سازی، قانون‌گذاری و نظارت» مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی سازی امور مختلف در این اندیشکده به این موارد توجه ویژه‌ای شده است.

حسنی ادامه داد: اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس است که با مدیریت غیرمتمرکز و استقرار در مراکز استان‌ها سعی می‌کند اهداف موردنظر را با استفاده از ظرفیت نخبگان، و اندیشمندان، صاحب نظران و... محقق کند.

مسوول اندیشکده حکمرانی استان زنجان به تشریح اهداف اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری پرداخت و افزود: زمینه‌سازی برای مطالبه‌گری و نقد منصفانه در راستای اقناع عمومی نسبت به فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی، شناسایی و بانک اطلاعاتی نخبگان، اساتید در مسیر تحقق حکمرانی نو در سطح استان‌ها، انجام مطالعات شاخص در سطح استان از طریق همکاری با دفاتر تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، شناسایی و برقراری ارتباط هدف‌مند بین دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های پژوهشی و... از جمله مهم‌ترین اهداف اندیشکده‌های حکمرانی است.

وی در ادامه به تشریح مأموریت‌های اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری پرداخت و بیان داشت: مسئله شناسی و اولویت‌بندی نظام مسایل و ترجیحات استان، راه‌حل یابی و پشتیبانی از فرآیند‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در استان، ارائه مشورت و راه‌حل در خصوص طرح‌ها و لوایح ملی و استانی، انجام مطالعات آینده‌پژوهی در توسعه استان‌ها و... از جمله ماموریت‌های مهم اندیشکده‌های حکمرانی است.

مسوول اندیشکده حکمرانی استان زنجان با بیان اینکه اندیشکده حکمرانی درصدد است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود موانع را احصا کند و در توسعه استان نقش‌آفرینی داشته باشد، گفت: ما به دنبال نظام مسائل استان هستیم و برای توسعه و اعتلای استان از هر نوع گرایش سیاسی برای پیشبرد اهداف استقبال می‌کنیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار