رئیس شورای شهر اهواز در خصوص طرح بررسی صلاحیت شهردار و برکناری وی، گفت: صلاحیت شهردار را شورای شهر تشخیص می‌دهد نه وزارت کشور؛ وزارت کشور برای صدور حکم شهردار مجددا به این موارد رسیدگی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 31 December 2023

تابناک خوزستان: سیدمحمدعلی پورموسوی پس از لغو یکصد و چهل و سومین جلسه فوق‌العاده شورای شهر اهواز که قرار بود امروز (۱۰ دی‌ماه) با موضوع برکناری شهردار برگزار شود اما به دلیل به حد نصاب رسیدن اعضای حاضر در صحن تشکیل نشد، در جمع خبرنگاران در خصوص حضور پیدا نکردن پنج عضو در این جلسه اظهار کرد: فعلا باید اجازه داده شود در مورد این اعضای شورا پیش‌داوری تندروانه‌ای نداشته باشیم و فرض کنیم در حال فکر کردن هستند.

وی افزود: با توجه به تاکیداتی که خواهد شد امیدواریم این اعضا در جلسه بعد که با همین دستور کار خواهد بود، حاضر شوند.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به دستور کار "طرح اعضای شورا در خصوص اقدام قانونی وفق بند«د» تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون شوراها با موضوع خاتمه دوره خدمت رضا امینی شهردار اهواز" گفت: پنج عضو شورای شهر اهواز طرح رسیدگی به صلاحیت‌های شهردار را امضا کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تایید صلاحیت شهردار اهواز در وزارت کشور در زمان انتخاب وی در دو سال پیش، آیا احتمال دارد تصمیم جدید شورای شهر در خصوص برکناری شهردار از سوی وزارت کشور رد شود، بیان کرد: صلاحیت شهردار را شورای شهر تشخیص می‌دهد نه وزارت کشور؛ وزارت کشور برای صدور حکم شهردار مجددا به این موارد رسیدگی می‌کند.

پورموسوی گفت: اعضای شورای شهر حتما در جلسه در مورد زیر سوال رفتن برخی صلاحیت‌های شهردار اهواز، توضیح خواهند داد و این گونه نیست که بگوییم صلاحیت ندارد و به آن رای بدهیم.

وی افزود: در صورت رای آوردن این طرح در شورای شهر، وزارت کشور نمی‌تواند از آن ایراد بگیرد. مجموعه تطبیق مصوبات در فرمانداری اهواز هم نمی‌تواند به این موضوع ورود کند و قاعدتا باید در دیوان عدالت اداری به آن رسیدگی شود. در مجموع نیز هفت عضو شورای شهر باید به این طرح رای بدهند تا تصویب شود.

به گزارش ایسنا، قرار بود امروز یکصد و چهل و سومین جلسه صحن شورا با دستورکارهای "طرح اعضای شورا در خصوص اقدام قانونی وفق بند«د» تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون شوراها با موضوع خاتمه دوره خدمت رضا امینی شهردار اهواز" و "انتخاب سرپرست شهرداری" و نیز "بررسی موضوع انتخاب شهردار اهواز" برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن حضور اعضای شورا این جلسه لغو و برگزاری آن به ساعت ۹ صبح فردا (۱۱ دی‌ماه) موکول شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار