نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه تبیین و آگاهی بخشی به جامعه سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: تبیین باید تا زمانی که واقعیت‌ها برای همه روشن شود ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ 31 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  حجت الاسلام"اله نور کریمی تبار"  در اجلاسیه استانی همایش سراسری اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در سالن اجتماعات دادگستری استان ایلام، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) می فرمایند تقوا بهترین چیزی است که بندگان خدا به آن سفارش شده و بهترین پایان کارها در نزد خداوند تقوا است.

وی با اشاره به اینکه پرچم هدایت جامعه را کسی نمی تواند بردارد، مگر کسی که اهل بصیرت بود، صبر داشته باشد و آگاه به مواضع حق باشد، افزود: حضرت امام علی(ع) می فرمایند اگر حادثه‌ای پیش می‌آید و شایعه‌ای در جامعه پخش می شود، تا قضیه روشن می‌شود در راستای تبیین گام بردارید.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تبیین، آگاه کردن جامعه در فتنه‌های مختلف بوده است تا واقعیت برای جامعه روشن شود، افزود: جریان فتنه که در صدر اسلام بوده است، ادامه دارد و اکنون نیز وجود دارد، شرایط همواره برای امتحان وجود دارد و البته صحنه‌های آزمایش نیز مختلف است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه کسانی که برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام می کنند محارب هستند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در برابر فتنه‌هایی که در کشور ایجاد شد، عجله نکردند، میدان دادند که جهاد تبیین انجام شود و آنهایی که فریب خوردند، آگاه شوند و به دامن اسلام و نظام برگردند.

وی یادآور شد: در جریان اغتشاشات اخیر نیز نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ما حق استفاده از سلاح را نداشتند و حتی نیروهای ما شهید و مجروح شدند در حالی که اجازه استفاده از سلاح را نداشتند و همین این سیره مقام معظم رهبری موجب ریزش در نیروهای برانداز و طرفدار باطل شد.

امام جمعه ایلام گفت: با ریزش افرادی که ناآگانه و بر اثر هیجانات و تحت تاثیر فضای مجازی، در این اغتشاشات شرکت می کردند، عناصر اصلی دشمن نیز ریزش کرده و محدود شدند و نقشه دشمن با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری و همراهی و بصیرت مردم خنثی شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در این فتنه‌های اخیر مردم بر خلاف مردم دوران حکومت حضرت امام علی(ع) پای کار بودند و نقشه‌ها را حنثی کردند، ابراز کرد: کسانی که شعار داده و بر اثر هیجانات در این وادی قرار گرفته بودند، مورد بخشش رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، اما جنایتکارانی که طراح بودند، کُشتند و آگاهانه بر علیه نظام وارد میدان شدند، بایستی مجازات شوند و دستگاه قضایی باید پیگیری لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا باید نسبت به شناسایی، محاکمه و مجازات مجرمان در جریان فتنه و اغتشاشات اخیر، با اقتدار برخورد کند که این امر موجب خواهد شد بسیاری از جرم ها انجام نشود و اقتدار دستگاه قضایی نیز بر همگان مشخص و روشن شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار