روحانیون اهل سنت کردستان معتقد هستند بصیرت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی ملت ایران ۹ دی را خلق کرد که به حرکتی عظیم و ماندگار در تاریخ انقلاب خواهد ماند.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 30 December 2023

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از فارس، تقویم ورق خورد دوباره به سالروز خلق حماسه بزرگ 9 دی رسیدیم روزی که ملت با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و حضور با بصیرت خود بساط فتنه بزرگی را برچیدند، فتنه‌ای که دشمنان برای جدایی بین مردم و حاکمیت و در نهایت، براندازی نظام طراحی و اجرا کرده بودند.

دست‌های پلیدی که در داخل و خارج از مرزهای کشور با برنامه‌ریزی‌های مختلف از آستین بیرون می‌آمد تا شادکامی مردم را در حماسه حضور بی‌نظیر در انتخابات88 تلخ کنند اما بصیرت و دشمن‌شناسی به موقع ملت در 9 دی نقشه دشمنان را نقش برآب کرد.

فتنه خاموش شد اما حماسه 9 دی 88 همچنان ماندگار است و ملت ایران این روز سرنوشت‌ساز را زنده نگه داشته و به شکرانه آن هر سال جشن می‌گیرند.

وحدت کلمه ملت در۹ دی بساط فتنه را برچید

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج درباره ایام‌الله 9 دی 88 می‌گوید: بصیرت، ولایت‌مداری و وحدت کلمه ملت در ۹ دی بساط فتنه را برچید.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت ملت ایران مانع تحقق توطئه‌های دشمنانی شد که با تمام قدرت و توان برای ضربه زدن کاری به نظام مقدس ایران به میدان آمده بودند.

وی از ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت نام برد و اذعان کرد: اگر بصیرت و آگاهی مردم نبود فتنه 88 کشور را دچار مشکل جدی می‌کرد اما همبستگی و وفاداری مردم به رهبر معظم انقلاب و نظام الهی در 9 دی حماسه ای را خلق کرد که تمام توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.

وی با بیان اینکه 9 دی ماه 88 پیوند ناگسستنی ملت و نظام جمهوری اسلامی را محکم‌تر کرد، گفت: دشمنان در فتنه 88 با بهره‌گیری از ظرفیت عده‌ای خواص بی‌تعهد زمینه ایجاد اغتشاش را در کشور فراهم کردند اما حضور به موقع ملت مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شد.
حماسه 9 دی تودهنی محکم ملت ایران به دشمنان بود.

حماسه ۹ دی حاصل بصیرت و زمان‌شناسی ملت

امام‌جمعه بانه هم با بیان اینکه ملت ایران در سال ۸۸ با «ایستادگی و مقاومت» تو دهنی محکمی به استبکار جهانی زدند،اظهار کرد: ۹ دی آغاز تولد دوباره مردم‌سالاری دینی متکی بر آموزه‌های ناب دینی و و روز آگاهی، درک جوانان متخصص و متعهد انقلابی و ولایی بود.

ماموستا عبدالرحمان خدایی افزود: مردم در این روز در محکومیت توطئه‌های سران مزدور فتنه و دفاع از نظام و رهبری به صحنه آمدند و حماسه‌ای خلق کردند که هیچ‌گاه از یاد نمی‌رود و ۹ دی ۸۸ را به یک یوم‌الله‌ ارزشمند در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی تبدیل کرد.

به گفته وی، خلق حماسه ۹ دی حاصل بصیرت و زمان‌شناسی ملت ایران بود، ملتی که با ایستادگی و مقاومت و حضور در صحنه تو دهنی محکمی به استبکار جهانی و مزدوران و نوکران آنان زدند و انقلاب را بار دیگر در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه کردند.

وی با عنوان اینکه روز نهم دی ماه ۸۸ در واقع روز دفاع از آزادی قانون و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، افزود: با درک صحیح و عمل به موقع ملت دسیسه‌های دشمنان خنثی شد و توطئه‌های آنان بی‌اثر  و نقش برآب شد.

امام جمعه بانه عنوان کرد: ملت ایران در روزی ۹ دی حول محور منافع ملی، قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب جمع شدند و برای دفاع از انقلاب آگاهانه و با بصیرت به صحنه آمدند.

برگزاری 500 برنامه تبیینی همزمان با سالروز ۹ دی

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم گفت: نهم دی‌ماه ۸۸ روزی به‌یاد‌ماندنی و حماسه ماندگار در تاریخ سراسر عظمت و بزرگی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه در ۹ دی اوج غیرت ملت ایران در دفاع از استقلال کشور به‌ تصویر کشیده شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همزمان با ایام‌الله ۹ دی بیش از ۵۰۰ برنامه تبیینی و بصیرتی با موضوع بصیرت و فتنه و پیوست مسئله فلسطین، غزه و مقاومت در سطح ادارات استان برگزار می‌شود.

وی گفت: اجرای برنامه‌های تخصصی با حضور کارشناسان خبره استانی در صدا و سیما، تجلیل از شهدای شاخص فتنه ۸۸، برگزاری همایش بصیرتی علمای اهل سنت و تشیع در ایام هفته بصیرت، برپایی نمایشگاه کاریکاتور، عکس و کتاب و برگزاری همایش های شعر در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار