سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان تشریح کرد
تابناک هرمزگان- خواجه یی، از برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشته حماسه 9 دی و دهه بصیرت به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات شهری و مناطق روستایی استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 30 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// اسلام خواجه یی با اشاره به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی با راه اندازی فتنه سال 88، اظهار کرد: نهم دی ماه سال 88 یادآوری بصیرت و میثاق امت با ولایت است.
وی افزود: آحاد مردم آگاه، فهیم و همیشه در صحنه در نهمین روز از دی ماه سال 1388 با ورود به میدان و اعلام حمایت از انقلاب، نظام و تجدید میثاق با ولایت، بساط فتنه و فتنه گری را جمع کردند تا دشمنان نظام و اسلام به ویژه استکبار جهانی بدانند که ملت بصیر ایران اسلامی همیشه پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستند.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با یادآوری اینکه از 9 تا 19 به نام دهه بصیرت نامگذاری شده است، گفت: این روز در تقویم کشور به نام روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» ثبت شده است.
وی در ادامه به تشریح برنامه های روز 9 دی و دهه بصیرت پرداخت و افزود: برگزاری تجمع بزرگداشت حماسه 9 دی و سخنرانی پیرامون اهداف دشمنان از راه اندازی فتنه سال 88 و همچنین نقش مردم ولایتمدار در خنثی کردن این توطئه شوم در مساجد از شاخص ترین برنامه هاست.
خواجه یی از برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای سرود و نمایش های آیینی با موضوع 9 دی در مناطق پرتردد سطح شهرها و روستاها و مساجد به عنوان بخش دیگری از برنامه های دهه بصیرت نام برد.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شناخت فتنه های دشمنان و ضرورت ارتقا سطح آگاهی و بصیرت جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان و برپایی نمایشگاه های کتاب مرتبط با حماسه 9 دی از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان هرمزگان است.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع 9 دی و دهه بصیرت ویژه کودکان و برپایی نمایشگاه آثار برتر این مسابقه در سطح مساجد و برگزاری مسابقه انشاء ویژه دانش آموزان با موضوع 9 دی با همکاری مدارس را بخش دیگر برنامه ها ذکر کرد.
وی افزود: برگزاری نشست های بصیرتی و تبیین ابعاد مختلف فتنه و حماسه تاریخی 9 دی به همراه پرسش در رابطه با شبهات نوجوانان و جوانان در این زمینه و برگزاری مسابقات ورزشی در دو بخش پسران و دختران از دیگر برنامه های بزرگداشت 9 دی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان است.
حماسه ۹ دی، حضور و راهپیمایی مردم ایران در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران مقابل فتنه ۸۸ و خاموشی فتنه ۸۸، حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه بود.
پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ و به دنبال آن ادعای تقلب برخی از کاندیداها، برخی به حمایت از آنها موجی از اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور به راه انداختند. در این زمان برخی از مخالفان داخلی و خارجی نظام ایران، از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و کشور را به مدت چند ماه به آشوب و اغشاش کشاندند.
این اغتشاشات بعد از چندین ماه نهایتا در ماه محرم و روز عاشورا به هتک حرمت نسبت به امام حسین (ع) و مقدسات اسلامی انجامید و موجبات برانگیخته شدن احساسات مذهبی و نارضایتی مردم را داشت، لذا در پاسخ به این اغتشاش‌ها و هتک حرمت‌ها و اعلام بیزاری از فتنه‌گران، آحاد مردم به خیابان آنها آمدند و در روز ۹ دی به راهپیمایی پرداختند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار