مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از خرید تضمینی ۸۰۵ هزار تن گندم در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ 30 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین اظهار کرد: امسال رشد قابل توجهی در بحث خرید تضمینی گندم داشته‌ایم، سال گذشته ۵۳۶ هزار تن خرید تضمینی گندم صورت گرفت، اما در سال زراعی کنونی ۸۰۵ هزار تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کردیم.

وی افزود: رکوردی که گفته شد در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و امیدواریم که با همیاری مسئولان جهاد کشاورزی و کشاورزان بتوانیم این رکورد را تکرار کنیم.

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم که برای سال آینده تعیین شده ۱۹۵ هزار ریال است که از سوی دولت اعلام شده، همچنین در بحث کشت قراردادی اگر کشاورزان با ما قرارداد ببندند، به ازای هر تن گندمی که به ما تحویل دهند یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه حمل دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از مزایای کشت قراردادی، تخفیف ۲۰ درصدی بیمه برای کشاورزان است، این تخفیف شامل کسانی می‌شود که کشت قراردادی انجام می‌دهند، قرارداد را با اداره غله و خدمات بازرگانی به امضا رسانده و در پایان سال زراعی خود گندم را به هر یک از سیلوهایی که توسط اداره‌کل مشخص شده تحویل می‌دهند.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: بعد از بستن قرارداد با کشاورز و امضای مدیر غله، قرارداد برای اعتبارسنجی به بانک کشاورزی فرستاده می‌شود و نیازی نیست که کشاورز برای اعتبارسنجی به بانک مراجعه کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: بیمه محصولات کشاورزی در کشت قراردادی الزامی است، همچنین مبلغ بیمه بعد از برداشت محصول از حساب کشاورز کسر می‌شود، کشاورزانی هستند که در طرح «جهش تولید» مبلغی را پرداخت کرده‌اند، کدی که دریافت کرده‌اند برای زمین مذکور کافی است.

وی تشریح کرد: تخفیف ۲۰ درصدی شامل حال افرادی که در طرح «جهش تولید» شرکت کرده‌اند هم می‌شود، یعنی این افراد علاوه بر ۷۰ درصدی که در طرح دریافت کرده‌اند، ۲۰ درصد هم در کشت قراردادی تخفیف خواهند داشت.

ملکشاهی در پایان اضافه کرد: در سال زراعی جاری هشت هزار و ۳۵۵ نفر از کشاورزان با مجموع ۳۵ هزار و ۴۳۴ هکتار زمین در طرح کشت قراردادی گندم حضور یافتند، در مجموع هشت هزار و ۹۲۶ قرارداد ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار