مرمت و ساماندهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 24 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز به خبرنگاران گفت: در عملیات ساماندهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان، مرمت نمای سردب ورودی و جداره اصلی، مرمت موضعی بام و پاک‌سازی محوطه کاروانسرا و... انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای ساماندهی و مرمت این کاروانسرا اعتبار از سوی این اداره کل اختصاص یافته است، افزود: این اقدامات با هدف آماده‌سازی کاروانسرا شاه‌عباسی سمنان برای بازدید شهروندان و گردشگران نوروزی و اجرای برنامه‌های ویژه انجام می‌شود.

هاشمی گفت: با عنایت به شروع عملیات مرمتی، علاقه‌مندان می‌توانند در طول ایام هفته از ساعت ۱۲ الی ۱۶ از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان واقع در میدان سعدی بازدید کنند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در سال ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و تا خرداد ۱۳۹۹ به مدت ۴۰ سال به‌عنوان زندان مرکزی سمنان استفاده می‌شده است.

هاشمی افزود: در دولت سیزدهم، با حمایت رئیس‌جمهور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رئیس قوه قضاییه، هیأت دولت، استاندار سمنان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، کاروانسرا تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار