معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بوشهر می‌تواند درگاه اصلی صادرات صنایع‌دستی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باشد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 24 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز در همایش صنایع‌دستی، تولید و اشتغالزایی و داوری مُهر اصالت ملی که به میزبانی بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: استان‌های ساحلی ما ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای نمایش کل ظرفیت کشور به جهت صادرات هستند و در این راستا بوشهر می‌تواند درگاه اصلی صادرات ما برای کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس مشتریان مشتاق صنایع‌دستی ایران هستند، افزود: در این راستا ظرفیت‌هایی به‌وجود آمده و پایگاه‌هایی با کمک رایزنان فرهنگی در کشور‌ها ایجاد شده و امیدواریم با معرفی بسته‌بندی درست و نام‌ویژه‌های خاص صنایع‌دستی در سراسر کشور، بوشهر بتواند کل صنایع‌دستی ایران را نمایندگی کند.

این مقام مسوول عنوان کرد: برنامه داوری مُهر اصالت کالا که سالیانی در تهران انجام می‌شد، اکنون با تمرکز‌زدایی از تهران و برخی استان‌ها، بوشهر میزبان پنج استان همسایه خود شده است.

جلالی اضافه کرد: مُهر اصالت ملی در واقع توجه به محصولاتی است که می‌تواند متصل به ادبیات توسعه شده و اشتغال‌زایی داشته باشد و میزبانی خوب بوشهر برای اولین بار می‌تواند این ظرفیت را برای تکمیل زنجیره صنایع‌دستی ایجاد کند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار