معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: علاوه بر شرکت مخابرات، ۹ اپراتور دیگر مجوز ورود به حوزه فیبرنوری دارند زیرا باید تا ۳سال دیگر کل کشور زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 23 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، مهدی روحانی‌نژاد شامگاه امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان کردستان اظهار داشت: نهضت فیبرکشی در همه استان‌ها فعال است و هر چند عمده ترافیک اینرنت در جهان بر بستر اینترنت ثابت است در ایران برخلاف سایر کشور‌ها عمده ارتباطات مبتنی بر ارتباطات سیار است.

وی تصریح کرد: توسعه ارتباطات فیبرنوری در دنیا از ۱۰ سال قبل آغاز شده و تقریبا بسیاری از کشور‌های پیشرفته تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند.

به گفته روحانی‌نژاد، برنامه‌ریزی برای ایجاد پوشش در ابتدای دولت سیزدهم انجام و تکالیف دستگاه‌ها و اپراتور‌ها نیز مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه امسال ایجاد هشت میلیون پوشش است که تاکنون ۴.۵ میلیون آن محقق شده است، گفت: بخش زیادی از حفاری‌های مربوط به توسعه فیبرنوری انجام شده و تا پایان سال می‌توانیم به عدد هشت میلیون دست پیدا کنیم و در نهایت سال آینده این هدف سخت و چالشی را به نتیجه برسانیم.

وی گفت: علاوه بر شرکت مخابرات، ۹ اپراتور دیگر مجوز ورود به حوزه فیبرنوری دارند، زیرا باید تا ۳سال دیگر کل کشور تحت پوشش قرار گیرند و با همین رویکرد هم کل کشور بین ۱۰ اپراتور تقسیم شده و مشوق‌هایی هم برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه اینترنت پرسرعت فیبرنوری با قیمت مناسب به دست کاربر نهایی برسد، مشوق‌های اتصال برای اپراتور‌ها در نظر گرفته شده است.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه کردستان ۲۸ مین استانی است که وارد پروژه نهضت فیبرنوری می‌شود و امیدواریم بتوانیم با سرعت خوبی این پروژه را پیش ببریم، تصریح کرد: اگر آینده‌نگری را دنبال کنیم مجبور به حرکت به سمت فیبرنوری بودیم.

وی با بیان اینکه در کشور‌هایی که پهنای جغرافیایی و جمعیتی مشابه با ما هستند در بازه زمانی ۱۰ ساله این پروژه را اجرا کردند، گفت: با تلاش و همراهی همه مجموعه‌ها با سرعت خوبی کار در سطح کشور جلو م رود.

وی اضافه کرد: آیندگان به این پروژه نگاه می‌کنند و اینکه کدام استان با سرعت این مهم را جلو برده‌اند را مورد قضاوت و بررسی قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور اول حضور دارد، گفت: برای شرکت مخابرات این استان هم تعهداتی را در نظر گرفته ایم و حضور مبینت در این استان می‌تواند کمکی برای شرکت مخابرات در راستای تحقق اهداف باشد.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان مشوق برای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: یک بودجه خوبی دولت برای اجرای این طرح در نظر گرفته است و یکی از دلایل اصلی که در بین شرکت‌ها اشتیاق و همت ایجاد شده همین مشوق‌های دولت است.

وی افزود: جز معدود پروژه‌هایی در کشور است که مردم می‌توانند به صورت روزانه پیشرفت‌ها را ببینند و به صورت کاملا شفاف می‌توانند میزان تعهد هر شرکت را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها مانند گلستان که کار را خیلی وقت پیش شروع کرده اند ۳۷ شهر این استان حتی شهر‌های با جمعیت ۵۰۰ هزار خانوار زیرپوشش فیبرنوری هستند.

وی عنوان کرد: امیدواریم استان کردستان هم مثل ۲۷ استان دیگر متصل به فیبرنوری، به این طرح متصل شود و مردم از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار