شهردار سنندج گفت: بابرنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه نهضت اجرای فیبرنوری و هوشمندسازی شهر سنندج آغاز و تا پایان سال آینده عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 23 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، سیدانور رشیدی شامگاه امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان و انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات مبین نت در راستای هوشمندسازی شهر سنندج که در سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: امروزه موضوع توسعه شهر‌ها در شبکه جهانی مطرح است و اقدامات مختلفی در کشور‌های توسعه یافته در این خصوص انجام گرفته و این پیشرفت موجب ارائه نظریه شهر هوشمندو شهر پایدار در سراسر جهان شده است.

وی عنوان کرد: شهر هوشمند این بستر را فراهم می‌کند که امور شهروندان از جمله خدمات دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی بصورت آنلاین، شبانه روزی و با کیفیت و ایمنی بالا انجام شود. ارائه این خدمات با استفاده از ابزار‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربرد‌های آن زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان و کاهش بروکراسی اداری، کاهش ترافیک و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و سرعت بخشی به ارائه خدمات از دیگر تاثیرات اجرای پروژه شهر هوشمند است.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه شهر هوشمند با توجه به تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر‌هایی که به استان کردستان داشتند به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مدیریت شهری در سنندج قرار گرفت، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی خوبی که در شهرداری و شورای اسلامی دور ششم صورت گرفت اعتبارات لازم برای اجرای این مهم اختصاص پیدا کرد و زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی بر اساس تکنولوژی و تکنیک‌های روز دنیا در مدیریت شهری با توجه به تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک سنگین و جلوگیری از اتلاف وقت در خیابان‌ها، جلوگیری از افزایش تعداد جمعیت نیازی اجتناب‌ناپذیر بوده و هوشمندسازی شهر سنندج نیز با این دیدگاه در دستور مدیریت شهری قرار و دنبال شد.

شهردار سنندج تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای طرح هوشمندسازی شهر سنندج تا پایان سال آینده با همراهی دستگاه‌های ذیربط در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مبین‌نت انجام می‌شود.

وی در ادامه به ایجاد برخی زیرساخت‌ها در راستای هوشمندسازی شهر سنندج گریزی زد و گفت: هوشمندسازی شهر سنندج با نصب دوربین‌های ترافیکی و با هدف مدیریت ترافیک مورد توجه و در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.

شهردار سنندج با بیان اینکه عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در سنندج تا پایان مرداد سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: در قالب این طرح، ۲۲۸ نقطه و ۴۵ ساختمان شهرداری به فیبرنوری در سنندج متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: جدای از موضوع هوشمندسازی شهر سنندج این شهرداری در ساختار داخلی خود شهرداری الکترونیک را محقق ساخته و این مهم در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته این مقام مسوول، پروژه شهرداری الکترونیک نیز با تلاش یک تیم توانمند با سرعت خوبی در سنندج درحال اجراست ودرآینده نزدیک آماده رونمایی است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار