مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص طرح توسعه فعالیت میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم، گفت: ما با شرایط اجرای کار در تالاب مخالف هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 23 December 2023

تابناک خوزستان: داود میرشکار با اشاره به برگزاری جلسه کمیته ارزیابی طرح توسعه فعالیت میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم که هفته گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: در بحث طرح توسعه میدان نفتی سهراب تعهداتی وجود دارد که باید اجرایی شوند اما از سوی دیگر در این پروژه، از موارد قانونی تخطی شده است.

وی افزود: در کمیته ارزیابی طرح توسعه میدان نفتی سهراب، این موارد مورد بحث قرار گرفتند. همچنان کار کارشناسی در این خصوص در حال انجام است و قرار بر این است که موضوعات کارشناسی نهایی شوند و سپس تصمیم نهایی اتخاذ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص نحوه اجرایی شدن این طرح گفت: ما با شرایط اجرای کار در تالاب مخالف هستیم.

میرشکار افزود: درصدد هستیم در طرح توسعه میدان نفتی سهراب از روش‌های نوین‌تری برای حفر چاه استفاده شود به گونه‌ای که عملیات حفر چاه در خارج از تالاب باشد.

به گزارش ایسنا، طرح میدان نفتی سهراب اواخر دهه ۸۰ فعالیتش را شروع کرد و تاکنون دو حلقه چاه حفر کرده است. مدتی است که شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) تقاضای حفر حدود ۲۰ حلقه چاه را داده که گزارش ارزیابی محیط زیستی آن در حال انجام است. این در حالی است که اردیبهشت‌ماه امسال همزمان با سفر رئیس جمهور به خوزستان عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک نفتی سهراب آغاز شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار