اگر می‌خواهید زندگی روزمره شما بصورت راحت‌تر سپری شود بهتر است این ترفندها را راعایت کنید.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 24 December 2023

کشف چیز‌های جدید درباره‌ی زندگی مسیر بی انتهایی است که یکی از جذابیت‌های زندگی محسوب می‌شود.

بیشتر ما سال‌های سال را بدون دانستن ترفند‌های ساده‌ای زندگی کرده‌ایم که می‌توانستند انجام کار‌ها را برایمان ساده‌تر یا سریع‌تر کنند. اما نگران نباشید، برای یاد گرفتن این ترفند‌ها و داشتن یک زندگی ساده‌تر هرگز دیر نیست.

۱- همبرگر را به شکل مدور گاز بزنید

علم بهترین راه برای خوردن همبرگر را پیدا کرده، اما آن روشی نیست که ما معمولاً برای خوردن آن داریم. به جای اینکه همبرگر را به صورت خطی گاز بزنید، این کار را به صورت مدور انجام دهید.

۲- بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب قهوه نخورید

تحقیقات نشان داده زمان خوردن قهوه می‌تواند بر میزان تحمل کافئین بدن تأثیر بگذارد. کورتیزول یا همان هورمون اضطراب مسئولیت هوشیار نگه داشتن ما را برعهده دارد.

روند تولید این هورمون در بدن، ۳ پیک روزانه دارد که یکی از آن‌ها بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب است. اگر در زمان اوج گیری سطح کورتیزول تان قهوه بخورید، بدن تان ممکن است عادت کند کورتیزول کمتری تولید کند.

۳- چیپس‌های پرینگلز را با استفاده از کاغذ A۴ بخورید

روش‌های مختلفی برای خوردن چیپس پرینگلز وجود دارد. اگر ظرفی دم دست نداشتید، می‌توانید با یک کاغذ A۴ به راحتی از خوردن چیپس پرینگلز خود لذت ببرید. کافی است کاغذ را اندکی لوله کنید و در داخل بسته‌ی پرینگلز فرو کنید، سپس کاغذ را مقداری بیرون بکشید تا چیپس‌ها مرتب و به راحتی از بسته بیرون بیایند.

۴- موز را از ته پوست بکنید

اگر موز پوست کندن میمون‌ها را دیده باشد، شاید متوجه شده باشید که آن‌ها این کار را اندکی متفاوت از ما انجام می‌دهند. پوست کندن موز از ته آن ساده‌تر است، چون تمیزتر می‌توان پوست موز را کَند؛ بنابراین بار دیگر که تصمیم به خوردن موز گرفتید، آن را از ته پوست بکنید.

۵- قند و شکر را با حرکت خطی حل کنید

با اینکه بیشتر ما همیشه برای حل کردن قند و شکر در چای و قهوه از شیوه‌ی هم زدن با حرکت دوار استفاده می‌کنیم، اما نحوه‌ی صحیح این کار هم زدن به شکل خطی است. این کار کمک می‌کند قهوه و چای کمتری به اطراف بپاشد و قند و شکر هم سریع‌تر حل شوند.

۶- همبرگر را محکم در دست نگه ندارید

یکی دیگر از مشکلات مربوط به خوردن همبرگر، سفت نگه داشتن آن است، چون این کار باعث می‌شود نان ساندویچ پاره شود و همه‌ی محتویات آن بیرون بریزد.

 بهترین کار این است که انگشتان شست و کوچک دست هایتان را در زیر ساندویچ قرار دهید و ۳ انگشت وسط را بالای ساندویچ بگذارید. البته باید ساندویچ را با هر دو دست نگه دارید که این امر خوردن همزمان سیب زمینی سرخ کرده را کمی سخت می‌کند.

۷- جلوی تلویزیون غذا نخورید

حواس جمع بودن هنگام خوردن غذا اهمیت زیادی دارد. تحقیقات نشان داده غذا خوردن با حواس پرت می‌تواند منجر به چاق شود، چرا که ممکن است غذا خوردن تان از دست تان در برود و ناخواسته یکباره غذای زیادی بخورید.

۸- بعد از دست زدن به فلفل چیلی از روغن نارگیل استفاده کنید

فلفل چیلی صرفاً با شستن دست‌ها با آب و صابون از روی پوست پاک نمی‌شود، چون کپسایسین موجود در آن محلول در چربی است. به جای این کار، بعد از دست زدن به فلفل چیلی، مقداری روغن نارگیل یا زیتون و یا هر روغن سازگار با پوست دیگری را به دست هایتان بمالید تا اگر ندانسته دست هایتان را به چشم هایتان زدید، اذیت نشوید.

۹- هنگام سفارش غذا به حساسیت‌های غذایی تان اشاره کنید

به جای اینکه درخواست کنید سفارش غذایتان بدون ماده غذایی بخصوصی باشد، دقیقاً به حساسیت غذایی تان اشاره کنید. با این کار از حذف آن ماده غذایی از سفارش خود مطمئن خواهید شد، چرا که در غیر اینصورت اگر ماده غذایی مورد نظرتان یکی از اجزای اصلی آن غذا باشد، ممکن است آشپز برخلاف خواست شما و به صلاحدید خود باز هم از آن ماده غذایی استفاده کند.

۱۰- برای کنترل سگ خانگی‌تان از شمارش معکوس استفاده کنید

سگ‌ها با آموزش، زبان انسان‌ها را اندکی متوجه می‌شوند، بنابراین می‌توانید از شمارش معکوس برای کنترل سگ خانگی تان استفاده کنید.

اگر هنگام پیاده روی با سگ تان، شروع به بو کشیدن کرد، به جای کشیدن قلاده که اضطراب زیادی به سگ وارد می‌کند، با صدای بلند سه شماره معکوس بشمارید. با این کار سگ تان پیش از تمام شدن شمارش، بو کشیدن را متوقف می‌کند.

۱۱- گیاه جدیدتان را مدتی به حال خودش رها کنید

اگر گیاه جدیدی برای خانه تان خرید، آن را یک جای روشن بگذارید و یک هفته‌ای به آن دست نزنید. در طبیعت، گیاهان هیچ جا به جایی‌ای ندارند، بنابراین انتقال از جایی به جایی دیگر برای آن‌ها یک شوک محسوب می‌شود.

به گیاه جدیدتان فرصت دهید خود را با جای جدید وفق دهد. برای این منظور، آن را مدتی به حال خودش رها کنید تا به محیط عادت کند. اگر مطمئن نیستید که در جای قبلی اش به آن آب داده شده بود یا خیر، نیازی نیست فوراً به گیاه تان آب دهید. تجربه‌ی یکباره‌ی شوک‌های متعدد (جا به جایی، تغییر گلدان، آب دهی بیش از اندازه و غیره) ممکن است باعث خشک گیاه شود.

۱۲- الارم گوشی‌تان را برای صبح‌ها به دو شکل متفاوت تنظیم کنید

برای صبح‌ها ۲ الارم متفاوت تنظیم کنید؛ اولی بدون زنگ و تنها با ویبره و دومی زنگ دار. اگر الارم اولی را با ویبره تنظیم کنید، این کار کمک می‌کنید به شکل ملایم تری از خواب خارج شوید و الارم زنگ دار دوم هم شما را به طور کامل بیدار خواهد کرد.

۱۳- با دست غیر مسلط‌تان مسواک بزنید

با این کار هم آهسته‌تر و هم با فشار کمتری مسواک خواهید زد که برای دندان‌ها بسیار بهتر است. به علاوه، این کار تمرین خوبی برای سمت غیر مسلط مغزتان هم هست و به ورزیده شدن آن کمک می‌کند./ح

 

روزیاتو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار