مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: توانمندسازی در ابعاد مختلف به ویژه فکری و فرهنگی باید در اولویت کمیته امداد و متولیان این حوزه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 22 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، علیرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: در بحث برون‌سپاری باید خلاها برطرف شده و دستورالعمل جامع با هماهنگی ذیحسابی‌ها، اداری مالی و نظارت تدوین و به استان‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: اگر این دستورالعمل‌های جامع در بحث برون‌سپاری مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها رفع خواهد شد.

حسین‌نژاد بیان کرد: در حوزه توانمندسازی، پایه و اساس کار توانمندسازی فکری است که امیدواریم با محوریت مباحث فرهنگی و آموزشی سرفصل‌ها مشخص شده و مددجویان دیدگاه خود را در این حوزه ارتقا دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در این دوره‌های آموزشی، بهتر است مددجویان سطح فکری خود را با نگاه حفظ عزت نفس بالا برده و به فکر خودکفایی خود و افراد تحت تکلف باشند.

وی موضوع توانمندسازی پایدار را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: با قطع مستمری و ایجاد اشتغال این امر تحقق پیدا نمی‌کند؛ بلکه بهتر است با مبنای توانمندسازی فکری، برنامه‌ای مدون ارائه کنیم تا در سرفصل‌های مشخص شناسنامه آموزشی مددجویان تهیه و مورد توجه قرار گیرد.

حسین‌نژاد گفت: مددجو باید در بدو ورود به این حوزه در قالب نقشه آموزشی مسیر حرکت خود را به خوبی بداند تا با پر رنگ شدن موضوع آموزش و بها دادن به آن، به مرور توانمندسازی فکری اتفاق بیفتد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه به بحث مددکاری و اهمیت کار تخصصی در این حوزه اشاره کرد و افزود: در حوزه مددکاری باید از شکل سنتی و فعالیت‌های مرتبط با آن خارج شده و به این حوزه دید تخصصی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در چارت سازمانی به دلیل کمبود نیرو، برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در حوزه جمع‌آوری ثبت و توزیع کمک‌های مردمی وجود دارد که بهتر است به سمت نظارت‌های مستمر و رفع خلاهای موجود حرکت کنیم.

حسین‌نژاد بیان کرد: در جمع‌آوری کمک‌های خیران و گروه‌های مختلف مردمی با کمبود دستگاه کارتخوان سیار روبه‌رو هستیم که در کنار حل این مشکل، شایسته است در حوزه جمع‌آوری زکات نیز امکان عرضه محصول به مراکز خرید دولتی فراهم آید و پرداختی‌ها به صورت متمرکز به حساب کمیته امداد واریز شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار