امام جمعه خورموج گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای هفت‌گانه ترسیم شده از سوی رهبرحکیم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ 19 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج امشب در آئین بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است که فرصتی مغتنم برای تبیین بیشتر این موضوع مهم و راهبردی است.

وی افزود: دانشمند فرزانه آیت‌الله دکتر محمد مفتح، در تربیت دانشجوی تراز انقلاب و ارتباط موثر حوزه و دانشگاه نقش موثری ایفا کرد.

امام جمعه خورموج گفت: دست جنایتکار عوامل منحرف گروهک فرقان، اجازه نداد که اهداف بلند و پربار این عالم انقلابی در حوزه و دانشگاه به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: خون پاک و مطهر این عالم انقلابی، زمینه‌ای برای برجسته شدن یک آرمان بزرگ و تاریخ‌ساز به‌نام "وحدت حوزه و دانشگاه" فراهم کرد.

زاهددوست بیان کرد: امامین انقلاب بر تبیین و ترویج و تحقق این آرمان بزرگ تاکید کردند و در تاریخ با برکت انقلاب اسلامی در این راه گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی عنوان کرد: یکی از توطئه‌های اصلی استعمار برای تسلط بر ایران اسلامی، جدایی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه بود.

امام جمعه خورموج یادآور شد: تلاش و جهاد عالمان بزرگی، چون شهیدان والامقام مطهری، بهشتی، باهنر، مفتح و نیز عالمان بزرگواری، چون آیت‌الله خامنه‌ای و مرحوم آیت‌الله طالقانی برگ‌های زرّینی از پیوند و ارتباط مبارک حوزه و دانشگاه را در سال‌های خفقان پهلوی از خود به یادگار گذاشت و در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، بیشترین و مهم‌ترین نقش‌ها را ایفا کرد.

وی افزود: وحدت یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری و پیروزی و تثبیت و تداوم انقلاب و نظام اسلامی بوده و وحدت حوزه و دانشگاه در این میان نقطه محوری و اصلی است، چرا که این دو قشر، دو نهاد مولّد نیرو و محتوا برای پیشرفت انقلاب اسلامی هستند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: برخی نظرات بدبینانه امکان وقوع وحدت حوزه و دانشگاه را منکر می‌شوند، افرادی هم وحدت را کامل تحقق یافته می‌دانند، اما نگاه واقع‌بینانه این است که راهی افتخار‌آمیز طی شده است، اما هنوز تا رسیدن به هدف مطلوب، فاصله، زیاد است.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در چهله اول انقلاب، در مراتبی از آن تحقق یافته و برکات زیادی نصیب جامعه اسلامی کرده است در عین حال فاصله ما تا تحقق وحدت آرمانی زیاد است که در گام دوم انقلاب باید برای کم کردن این فاصله تلاش شود.

امام جمعه خورموج گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محور‌های هفت‌گانه ترسیم شده از سوی رهبرحکیم انقلاب اسلامی است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار