معاون آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد؛
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرسه در ٢٠ مدرسه کرمانشاه گفت: سال گذشته یک هزار و ٢٠٠ دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 18 December 2023

احمد شایسته در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: مدرسه جایی است که فرزندان ما در آن‌جا تحصیل می‌کنند و با توجه به اهمیت آن‌، می‌توان با آموزش‌های مناسب و آگاهی بخشی‌های لازم و متناسب با سن اجتماعی به دانش آموزان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کنترل شود.

وی افزود: طرح «قاضی مدرسه» طرحی موفق برای آشنایی دانش آموزان با عواقب ارتکاب جرم است که مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: با تفاهم صورت گرفته فی مابین مدیریت آموزش و پرورش و دادگستری استان کرمانشاه سال گذشته برای نخستین بار این طرح همزمان در ۲۰ مدرسه شهر کرمانشاه برگزار شد.

وی عنوان کرد: این طرح با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع دبیرستان به صورت هماهنگ اجرا شد و بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده این طرح، استقبال دانش آموزان و همکاران فرهنگی را به دنبال داشت.

این مقام مسئول اذعان کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش، قضات و کارشناسان امور قضایی با حضور در مدارس، دانش آموزان را با مسائل حقوقی، مفاهیم جرم و راهکار‌های پیشگیری از آن مطلع کرده و اطلاعات و تجربیات مفیدی به دانش آموزان، اولیا و کارکنان انتقال داده می‌شود.

وی عنوان کرد: با هدف آگاهی سازی دانش آموزان نسبت به جرائم و رفتارهای مجرمانه و با توجه به مقتضیات سنی و حساسیت‌های دوران بلوغ و بحران هویت در این برهه سنی در سال تحصیلی جاری هم این طرح اجرا می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: امیدواریم با آگاه‌سازی و آموزش ارزش‌های دینی و اخلاقی و آشنایی با فرهنگ و قوانين حاکم بر کشور شاهد کاهش هرچه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار