کد خبر: ۱۱۴۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ 17 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25/09/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

فاطمه زهرا(س) محبوبه الهی و حجتی بر حجج الهی است // حادثه تروریستی راسک، نشانه ضعف و زبونی آشکار دشمن 

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی کل کشور، گفت: حادثه ناجوانمردانه تروریستی دشمن در شهرستان راسک نشانه ضعف و زبونی آشکار دشمن در مقابل جمهوری اسلامی است . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین "سید علیرضا ادیانی" در مراسمی که با میزبانی یکی از شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد با تسلیت ابام فاطمیه و شهادت 12 تن از شهدای والای مقام فراجا در حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان، گفت: حادثه ناجوانمردانه تروریستی دشمن در شهرستان راسک نشانه ضعف و زبونی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور، تصریح کرد: هرچند شهادت جمعی از جوانان و سبزپوشان غیور این مرز و بوم زجر آور است و انسان را دردمند می کند، اما به تعبیر مقام عظمای ولایت و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، دشمن هرچه ما را می کشد ما زنده تر می شویم .

حجت الاسلام ادیانی با بیان این که شهدا در نزد خدای متعال "عند ربهم یرزقونند" و خدای متعال نیز برای این جوانان غیور حیات ابدی را رقم زد، اظهار داشت: این خون های مقدس و پاک مجاهدان مظلوم و شهدای انتظامی قطعاً گریبان شیاطین را خواهد گرفت و مایه حرکت، پویایی و حیات جامعه اسلامی خواهد شد .

حجت الاسلام ادیانی در ادامه با اشاره به فضیلت ها و کرامات حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به این که امامان معصوم (ع) ما حجت خدا بر خلق بودند، بیان داشت: این بانوی بزرگ اسلام محبوبه الهی و حجتی بر حجج الهی و ائمه معصوم است .

وی دخت نبی مکرم اسلام (س) را در شرح حدیث کساء، محوری برای پیامبر اسلام(ص) ، مولای متقیان حضرت علی (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) برشمرد و بیان داشت: ما شیعیان به عنوان موالی این خاندان خود را محب این خاندان معرفی می کنیم و اگر فاطمه نبود هیچگاه نمی توانستیم به عظمت ، کرامت و فضیلت این خاندان پی ببریم .

حجت الاسلام ادیانی با بیان این که باید رفتار و کردار ما محبان این خاندان نیز همانند رفتار و کردار آنان باشد، گفت: آنان با رفتار و کردار خود توانستند به قرب الهی دست یابند و به نقطه کمال و فیض الهی برسند .   

رئیس عقیدتی سیاسی فراجا همچنین تصریح کرد: انبیاء الهی با تلاش ، مجاهدت و بندگی خدای متعال در مقام اختیار به این مقام رسیدند، معصومانه زندگی کردند و از هیچ یک از دستورات الهی چه سلبی و چه ایجابی تعدی نکردند و متدین به دین خدا بوده اند .

دکتر ادیانی با بیان این که یکی از سفارشات اکید بی بی دوعالم قرائت قرآن بوده است با تاکید بر ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در بین کارکنان فراجا، اذعان داشت: باید طوری عمل کنیم تا تصویری که از کارکنان فراجا در ذهن مردم نقش می بندد تصویری قرآنی و عامل به قرآن و فرامین قرآنی باشد .

وی با بیان این که عمل به قرآن سبب نورانیت دل می شود به تحریم های ظالمانه دشمنان بر علیه مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: آمریکا و ایادی آمریکا خود خبیثان عالم و جزئی از شیباطنند و شیطان هم دام های خود را در سرای غرور و فریب گسترانده است و تنها هدف او دستیابی به مومنان است.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به این که شهدای ما هم همچون محبان حضرت فاطمه زهرا(س) جز سرای آخرت چیزی را نمی دیدند، بیان کرد: وقتی که شما غیر از چیزی که مطلوب و منتهای آرزوی شماست نمی بینید آن وقت است که همانند مولای متقیان برای رسیدن به معبود می گویی "فزت برب الکعبه" .  

وی انفاق در راه خدا را از دیگر سفارشات حضرت فاطمه(س) برشمرد و تصریح کرد: یکی از خصلت های مومنان و محبان الهی انفاق در خیر است، انفاق کنندگان علاوه بر زکات بدنی همانند روزه و نماز و تلاوت قرآن زکات  و انفاق مال در راه خدا هم دارند، اما شهدا با عمل به دستورات الهی از جانشان در راه خدا انفاق کردند .   

در این مراسم، ضمن برگزاری آیین تشییع و وداع با یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در ستاد انتظامی استان یاد و خاطره 628 شهید انتظامی استان و همچنین شهدای اخیر حادثه تروریستی راسک گرامی داشته شد .

---------------------------------

پیام تسلیت فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت شهادت جمعی از همکاران در حادثه تروریستی راسک 

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی، شهادت تعدادی از همکاران انتظامی ایران اسلامی را در حادثه تروریستی راسک استان سیستان و بلوچستان تسلیت گفت. 

" وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَات 

 

ًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ "

پل شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان، برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

حادثه دلخراش تروریستی عوامل مزدور استکبار جهانی و دولت های رو به زوال منطقه در شهرستان راسک بار دیگر ثابت کرد، نهضت اسلامی و مقاومت دلیرانه مومنان به وعده رهایی بخش الهی همواره در معرض تهدید و هجمه جریان باطل شیطانی قرار دارد.

قساوت و ددمنشی این جنایت پیشگان با ریختن خون کودکان و فرزندان این ملت، گواهی صادق بر حقانیت نهضت عاشورایی امام حسین (ع) بر یزیدیان زمان است و ملت ایران بداند قطره قطره خون این شهیدان، دلیل محکمی بر عزم راسخ خدمتگزاران آنها در گرفتن انتقام از این دشمنان پلید است.

ایران اسلامی امروز در منطقه ای پر از توطئه و آتش افروزی از سوی دشمنان قرار گرفته که امنیت و آرامش منطقه را نشانه رفته اند و اهداف شوم خویش را در تضعیف کشورهای منطقه دنبال می کنند. اما جمهوری اسلامی ایران با همت و ایثارگری نیروهای نظامی و انتظامی در اوج اقتدار، امنیت و ثبات قرار دارد و به راستی همه مردان و زنان این مرز و بوم، قدردان ایثارگری های آنان بوده و همواره نام و یاد آنان در طول تاريخ با رشادت، شجاعت و بزرگی در اذهان به یادگارخواهد ماند.

بی تردید دست های پلیدی که مرتکب این جنایت ننگین شده اند، باید بدانند که این شرارت ها ذره ای در عزم راسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت و مبارزه با مزدوران استکبار جهانی خدشه وارد نخواهد کرد.

اینجانب شهادت  همکاران  عزیزمان را در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان  به بازماندگان شهدای مظلوم این حادثه دلخراش تروریستی، ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمي امام خامنه ای(مدظله العالی) و مردم ولایتمدار ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال مسئلت دارم روح پاک این شهیدان سرافراز را با ارواح طیبه اولیاء طاهرین محشور فرموده و همگان را در مسیر پیمودن راه نورانی شهیدان سرافراز، موفق و موید بدارد.

فرمانده انتظامي استان مازندران

سردار حسن مفخمی شهرستانی

---------------------------------

توقیف خودروی حامل مواد مخدر در طرح کنترل محور مواصلاتی سوادکوه 

سرهنگ صدرا عبدی جانشین انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف 6 کیلو و 600 گرم موادمخدر تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در طرح کنترل محور مواصلاتی آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پليس، سرهنگ "صدرا عبدی "در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت انتظامی این شهرستان در حین اجرای ماموریت کنترل محور مواصلاتی به یک خودروی سواری مشکوک شدند.

جانشین انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ عبدی  از کشف 6 کیلو و 600 گرم مواد مخدر تریاک در بازرسی از این خودرو خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

وی در خاتمه اعتياد را منشا بسياري از جرائم  و آسیب های اجتماعی از جمله فروپاشي خانواده ها برشمرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با سوداگران مرگ همکاری همه جانبه مردم با پلیس الزامی است.

---------------------------------

برخورد قاطعانه پلیس با متجاوزان به منابع طبیعی در غرب استان مازندران 

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با بیان اینکه برخورد قاطع با متجاوزان منابع ملی در دستور کار یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی قرار دارد، گفت: از ابتدای سال تا کنون در غرب استان181 مورد خلع ید به مساحت 43 هکتار صورت گرفته است . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس سرهنگ "سید محسن جعفری " به تشریح دستاوردهای مطلوب این یگان در هشت ماه گذشته پرداخت و گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت ، 189 تن چوب قاچاق از متجاوزان اراضي جنگلي و مرتعي استان کشف شده است.

سرهنگ جعفری با بیان این که در طول هشت ماه گذشته 474 فقره پرونده تشکیل و 329 نفر دستگیرشدند، تصريح کرد: در این راستا 159 دستگاه وسیله نقلیه و تجهیزات نیز توقيف شد.

وی در ادامه افزود: در این راستا 13 مورد اطفای حریق در سطح شش هکتار  از  اراضی جنگلی و مرتعی غرب استان صورت گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با اشاره به دريافت 1152 فقره گزارش مردمي در این مدت، بر نقش محوري مردم و جوامع محلي در پيشگيري و اطفاء حريق و جلوگيري از تخريب و تصرف اراضي ملي توسط متجاوزین و متخلفین تاکيد کرد.

---------------------------------

آزادسازی 23 هزار متراز اراضی کشاورزی محمودآباد 

سردار حسن مفخمی شهرست 

 

ین و تکلیف معرفی شد.

---------------------------------

دستگيري 2 سارق و کشف 7 فقره سرقت منزل در "عباس آباد" 

سرهنگ  داودصفاری زاده فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از دستگیری 2 سارق منزل و کشف7 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری پليس، سرهنگ "داودصفاری زاده" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند سرقت منزل در این شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی 2 سارق منزل را در این ارتباط شناسایی و طی اقدامی غافلگیرانه به همراه 2 نفر مالخر،دستگیر  و از مخفيگاه متهمان تعدادي زیادی اموال مسروقه  کشف وضبط شد.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات تخصصی تا کنون به 7 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ صفاری زاده در پایان از شهروندان خواست: هشدار های پلیس در زمینه پیشگری از سرقت را جدی بگیرند و با نصب دوربین های مدار بسته وگماردن نگهبان یا سرایدار در واحدهای مسکونی خالی از سکنه با پلیس همکاری کنند.

---------------------------------

پایان شرارت 3 شرور مسلح 

سرهنگ احمد امینی فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری 3 شرور مسلح سابقه داری که پس از تیراندازی و تهدید شهروندان نور و نوشهر متواری شده بودند، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "احمد امینی" در تشريح اين خبر بیان داشت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر وقوع نزاع، درگیری و ایجاد ناامنی با سلاح و همچنین ایجاد مزاحمت برای شهروندان از سوی 3 تن از اراذل و اوباش منطقه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این فرماندهی با اقدامات اطلاعاتی و با همکاری پلیس اطلاعات استان و شهرستان نوشهر، محل اختفای متهمان که به واسطه تیراندازی و تهدید و همچنین ارعاب شهروندان تحت تعقیب پلیس بوده و در مناطق کوهستانی شهرستان نور و نوشهر متواری بودند را شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه 2 قبضه سلاح شکاری از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: آنها در تحقیقات پلیسی به جرم خود اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شدند.

سرهنگ امینی تاکید کرد: پلیس قاطعانه در برابر مخلان نظم و امنیت عمومی ایستاده است و اجازه جولان به اینگونه افراد را نخواهد داد.#

---------------------------------

کلاهبرداری اینترنتی با بهانه فروش گوشی آیفون در بهشهر 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری کلاهبرداری اینترنتی که با راه اندازی صفحات اینستاگرامی فروش گوشی تلفن همراه از 4 شهروند 74 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه 4 تن از شهروندان بهشهری به پلیس فتا این فرماندهی و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری 74 میلیون ریالی با عنوان فروش گوشي آيفون در صفحه اينستاگرامي، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که مالباختگان با شناسایی یک پیج فروش گوشی های موبایل آیفون به قیمت بسیار مناسب، مقداری از وجه آن را به حساب کلاهبردار واریز کرده و متهم با مسدود کردن ارتباط، دیگر پاسخگوی آن ها نبوده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر اظهار کرد: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اطلاعاتی، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ قلی پور با اشاره به اعتراف متهم به انجام کلاهبرداری اینترنتی از طریق صفحه اینستاگرامی، شیپور و دیوار، گفت: تاکنون 22 نفر از مالباختگان این پرونده توسط ماموران شناسایی شدند و پرونده در دست بررسی است.

---------------------------------

دستگیری3 سارق محتویات و قطعات داخل خودرو در نکا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 3 سارق محتویات و قطعات خودرو با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ "قاسم عزیزی" درتشريح اين خبرگفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو در سطح شهرستان نکا، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران دایره تجسس کلانتری11 با انجام اقدامات اطلاعاتی، 3 سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا ادامه داد: متهمین در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت داخل خودرو، محتویات و قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کردند . 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار