مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: افراد متقاضی برای سفر حج عمره و دارای اولویت یک تا 400 می‌توانند در استان پیش ثبت نام خود را تکمیل کنند.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ 16 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، حسین دستگردی، مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی اظهارداشت: خداوند را شاکریم که بعد از وقفه حدود ۹ ساله سفر عمره مفرده دوباره برای مردم راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه نقش دولت در این زمینه بسیار مهم بوده است، تصریح کرد: زیرساخت‌ها و شرایط برای اعزام کاروان‌ها از سوی سازمان حج و زیارت آماده می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی یادآور شد: پیش ثبت نام از مردم استان از روز پنج شنبه آغاز شده که در مرحله اول اولویت یک تا ۱۵۰ اعلام شد، ولی در حال حاضر اولویت یک تا ۴۰۰ اعلام شده است.

دستگردی افزود: افرادی که دارای سند سپرده عمره مفرده هستند و اولویت آن‌ها یک تا ۴۰۰ است می‌توانند به راحتی از طریق سامانه عمره اقدام کرده و پیش ثبت نام خود را انجام و کاروانشان را رزو کنند.

وی ادامه داد: بعد از این مرحله ۲۴ ساعت مهلت دارند به دفتر زیارتی که انتخاب نموده اند مراجعه و ثبت نامشان را کامل کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین افرادی که به این طریق دسترسی ندارند نیز می‌توانند به دفاتر زیارتی در سطح استان مراجعه نموده اند تا پیش ثبت نام آن‌ها انجام شود.

دستگردی با بیان اینکه در استان ۳۸ دفتر زیارتی فعال وجود دارد در تمام شهر‌های استان استقرار دارند و افراد می‌توانند به این دفاتر برای ارائه خدمات مراجعه کنند، اضافه کرد: اولین کاروان اعزامی از استان ۶ دی ماه خواهد بود بنابراین زمان کمی وجود دارد.

وی یادآور شد: اولین نگاه تکمیل ظرفیت کاروان‌های اعزامی است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در خصوص اطلاع افراد از اولویت‌های خود گفت: هر چند در زمان ثبت نام اولیه اولویت‌ها از طریق قرعه کشی مشخص گردیده، اما چون مربوط به سال ۹۰ و ۸۸ است و احتمال فراموشی آن وجود دارد افراد می‌توانند از چند روش از این اولویت‌ها اطلاع یابند.

دستگردی با اشاره به اینکه راحترین روش استفاده از کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۶۴۵۱۱ مربع است که بعد از وارد کردن این کد دستوری از فرد کد ملی خواسته می‌شود و بعد از آن کد شماره ثبت نام باید وارد شود و بعد از آن اولویت فرد مشخص می‌شود، اضافه کرد: همچنین سایت سازمان حج و زیارت نیز برای این امر در اختیار کاربران قرار دارد که با وارد کردن اطلاعات خواسته شده اولویت آن‌ها مشخص می‌شود و در صورتی که اولویت آن‌ها از یک تا ۴۰۰ باشد می‌توانند مراحل تکمیلی ثبت نام خود را انجام دهند و به سفر معنوی مشرف شوند.

وی افراد: به دلیل اینکه برنامه ریزی برای سفر حج عمره با تأخیر آغاز شد تعداد ظرفیت سهمیه محدود است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی بیان داشت: تاکنون چهار کاروان برای اعزام به این سفر معنوی از استان برنامه ریزی شده که اولین کاروان ۶ دی ماه اعزام می‌شوند.

دستگردی با بیان اینکه محدودیت سنی در خصوص اعزام افراد به این سفر معنوی وجود ندارد، گفت:، اما افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند باید رضایت قیم و یا وکیلشان باشد.

وی با اشاره به اینکه آنچه مهم بوده بحث داشتن گذرنامه بین المللی است، افزود: کسانی که فاقد گذرنامه هستند باید این گذرنامه را تهیه کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: افرادی که اولویت آن‌ها بعد از ۴۰۰ باشد نیز پیگیر باشند، چون اعزام آن‌ها نیز بستگی به استقبال و عم استقبال افراد دارای اولویت یک تا ۴۰۰ داشته و به محض اینکه کاروان‌ها خالی باشد اولویت‌های بعدی اعلام می‌شوند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار