صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برگزاری دومین کنگره ۲۴۰۰۰ شهید استان خوزستان با حضور مسئولان لشکری و استانی و شهرداری اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 16 December 2023
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان با اشاره به لزوم برگزاری با کیفیت کنگره ۲۴۰۰۰ شهید استان خوزستان اظهار داشت: این کنگره مهم‌ترین موضوع فرهنگی سال استان خوزستان و مرتبط با هویت استان در زمینه دفاع مقدس و مقاومت است که مشارکت و همکاری در این زمینه وظیفه تک به تک دستگاه‌ها و ادارات به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز است.

وی در این زمینه ادامه داد: تهیه تابلو فرش برای هر شهید، تهیه کتاب با شمارگان مناسب به صورت کشوری در حال آماده سازی است؛ و انتظار می رود شهرداری اهواز در دیگر زمینه‌ها به ویژه فضاسازی شهری و نمادها، تابلو و دیوارنگاره فعالیت نماید.

شاهوارپور با تقدیر و تشکر از همکاری مسئولین شهرداری و شورای شهر در زمینه پشتیبانی کنگره ادامه داد: همه مسئولین باید احساس میزبانی کنند و از شهرداری اهواز و شورای اسلامی شهر انتظار می‌رود در بحث اعتبارات فرهنگی به این برنامه توجه ویژه بنماید.

در ادامه محمد خانچی، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر در برگزاری کنگره اربعین اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا حقیقتاً شهرداری و شورای اسلامی شهر در این زمینه به خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند.
خانچی برگزاری دومین اجلاسیه ۲۴۰۰۰ شهید استان خوزستان را یک اقدام ماندگار توصیف کرد و ادامه داد: اجلاسیه اول به عنوان یک اتفاق شاخص فاخر در سطح ملی به یادگار مانده است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی را نیاز زمانه دانست و عنوان کرد: جهت برگزاری اجلاسیه ظرفیت دهیاری‌ها و بسیج عشایر را نیز فعال کردیم که در اولین اقدام رسیدگی و بهسازی مزار شهدای موجود در آن مناطق صورت گرفته است.
در ادامه رضا امینی، شهردار اهواز با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دفاع مقدس در خطه خوزستان و شهدای مظلوم غزه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار داشت: ۸ سال دفاع مقدس تاریخ ما را تغذیه می‌کند که برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان می‌تواند فاخرترین یادواره در این زمینه باشد.

شهردار اهواز تقارن برگزاری دومین کنگره با دوره مدیریتی شورای شهر و شهرداری را فرصتی مغتنم دانست و ادامه داد: با توجه به رویکرد شورای اسلامی شهر که زنده نگاه داشتن یاد وخاطره شهدا و فرهنگ مقاومت است که به برگزاری این کنگره کمک شایانی می‌کند؛ شهرداری اهواز نیز در زمینه تخصیص اعتبارات لازم، تابع تصمیمات شورای اسلامی شهر خواهد بود.

وی برگزاری دومین کنگره شهدا، به صورت یک حرکت عظیم فرهنگی را وظیفه‌ای همگانی دانست و عنوان نمود: شهرداری اهواز به عنوان مسئول فضاسازی پیگیر سیاست‌های کنگره است که تاکنون بخشی از آن در قالب دیوارنگاره انجام شده است.

در پایان سید محمدعلی پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با مهم برشمردن جلسه علنی شورای اسلامی شهر با حضور مسئولین لشکری و استانداری خوزستان اظهار داشت: عنوان اهواز به عنوان پایتخت دفاع مقدس مدال افتخاریست که نباید فراموش بشود.

وی یادآوری بزرگترین مولفه نظام مقدس اسلامی را یکی از اهداف این کنگره دانست و افزود: سنت تکریم و نهادینه سازی حرکت در مسیر شهدا از سنت‌های رسول مکرم اسلام (ص) است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز بهره‌برداری وسیع از این کنگره در زمینه‌های مختلف و متنوع را فرصتی بی‌بدیل معرفی و تصریح کرد: معرفی بیش از پیش شهدای استان به ویژه شهید علم الهدی به عنوان یک الگو و یک جریان راهگشای شاخص می‌تواند تاثیرگذار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار