رییس پلیس فتا البرز در خصوص ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری در فضای مجازی و پیامکی به کاربران هشدار داد و گفت: کاربران پیامک های مشکوک درباره سهام عدالت را باز نکنند.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 16 December 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ "رسول جلیلیان" اظهار کرد: اکنون کلاهبرداران سایبری با توجه به زمان واریز سود سهام عدالت و فراخور نیازهای جامعه علاوه بر ترفندهای مختلف، اقدام به تبلیغات و ارسال پیام با مضمون ثبت نام و سود سهام عدالت کرده و از کاربران کلاهبرداری می کنند.

وی بیان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار بوده و کلاهبرداران با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

جلیلیان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت این عناوین، سعی در ترغیب افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: ثبت نام سهام عدالت فقط از طریق سایت www.samanese.ir بوده و هرگونه تماس، پیامک و لینک ارسالی به کاربر کلاهبرداری است .

به گفته وی، سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیرمجاز هرروز رو به افزایش است.

جلیلیان تاکید کرد: «پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند».

رییس پلیس فتا البرز یادآورشد: سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار