مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در نشست با فعالان بازار سرمایه؛
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعلام کرد که این شرکت با عبور از بحران‌های سیلاب و خشکسالی، روی ریل سوددهی قرار گرفته و توانسته در مسیر خودکفایی کشور قدم بردارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 16 December 2023

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری پنج‌شنبه (۲۳ آذرماه) در نشست مشترک فعالان بازار سرمایه با مدیران ارشد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اعلام این خبر گفت که در ۱۲ سال گذشته این شرکت سوددهی پایینی داشت؛ اما از سال ۱۳۹۹ این شرکت توانسته با تلفیق تولید و تجارت، سود مناسبی به دست آورد و به رشد و بالندگی برسد.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید بیش از ۶۵۰ هزار تُن شکر در واحدهای نیشکری، ابراز امیدواری کرد که باتوجه‌به افزایش تولید، امسال نیز سوددهی این شرکت مناسب باشد و به اهداف موردنظر دست یابیم.

هفت‌تپه آینده درخشانی دارد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در پاسخ به سؤال یکی از فعالان بازار سرمایه دررابطه‌ با آخرین وضعیت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، تأکید کرد که این واحد نیشکری که به‌صورت «پیمان‌مدیریتی» از سوی توسعه نیشکر اداره می‌شود، در مدار تولید قرار گرفته و آینده درخشانی دارد و بازگشت سرمایه خوبی نیز خواهد داشت.

ناصری در ادامه، گزارشی از دستاوردهای این صنعت در واحدهای نیشکری و شرکت‌های تابعه، ارائه کرد و با بیان اینکه امروز این مجموعه صنعتی به تولید پایدار دست‌یافته، اعلام کرد که در این سال‌ها اقدامات متعددی صورت‌گرفته که نتیجه آن پایداری تولید و ایجاد سود مطلوب در منطقه بوده است.

روش‌های نوین آبیاری، کاهش مصرف آب، اقدامات محیط‌زیستی، جلوگیری از تخلیه زهاب به رودخانه‌ها، برداشت سبز نیشکر و تولید واریته‌های سازگار با اقلیم خوزستان، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که مدیرعامل توسعه نیشکر به آن پرداخت.

در ادامه این نشست نیز دکتر حامد عین افشار رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر جواد وکیلی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات و سایر اعضای هیئت‌مدیره و سهام‌داران به سؤالات فعالان بازار سرمایه پاسخ دادند.

بر اساس این گزارش، بیش از هفتاد نفر از مدیران نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه در سفری دوروزه به خوزستان، از ظرفیت‌های صنعت نیشکر بازدید کردند و از نزدیک با فرایند تولید شکر و محصولات جانبی آشنا شدند و در جریان دستاوردهای این شرکت قرار گرفتند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار