معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام:
نشست "بازشناسی ظرفیت‌های پیشگیری از جرم با رویکرد جرایم رایانه‌ای" در مؤسسه آموزش عالی پردیس دانشگاهی باختر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 16 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر اسماعیل قمری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در این نشست در رابطه با بزه‌دیدگان و قربانیان جرایم سایبری هشدار داد و اظهار کرد: هیچگاه نباید با ناآگاهی و از روی طمع به فضای سایبری ورود کرد.

وی تأکید کرد: شهروندان باید در رابطه با پیامک‌هایی که حاوی اطلاعات و درخواست‌های مشکوک هستند احتیاط کنند و از قراردادن اطلاعات شخصی خود تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران خودداری کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام بر موضوع سیاست جنایی مشارکتی و نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از سوی دانشگاهیان و جامعه محلی تأکید کرد.

قمری بر پرداختن پایان‌نامه‌های دانشجویان به موضوع پیشگیری از جرایم سایبری تأکید کرد و از همکاری با دانشگاهیان در رابطه با موضوع پیشگیری از جرایم و خصوصاً جرایم سایبری استقبال کرد.

دکتر جهانشاه شکری مدرس دانشگاه نیز اظهار کرد: نیاز است در رویکرد مقایسه‌ای بین جرایم سنتی و جرایم سایبری، به دلیل سهولت در ارتکاب جرایم سایبری و کشف مشکل آنها، ضمانت اجراهای کیفری سخت‌گیرانه‌تر و سزاگراتری داشته باشیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار