رییس پلیس فتای ایلام:
رییس پلیس فتای ایلام از افزایش کلاهبرداری ها با پیامک های جعلی در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 16 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علیرضا یعقوبی اظهار داشت: طی چند روز گذشته که واریز سود سهام عدالت به حساب شهروندان از طرف دولت شروع شده سوءاستفاده‌هایی از طرف مجرمین و کلاهبرداران سایبری صورت می‌گیرد و پیامک جعلی ارسال می‌شود.

وی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته متاسفانه چند نمونه پرونده به پلیس فتا استان واصل شده است، این پیامک‌ها از طرف سرشماره های شخصی ارسال می‌شود که این خود یک نشانه بارز جعلی بودن است، یا اینکه از طرف مخاطبین گوشی تلفن همراه شما در شبکه‌های اجتماعی برای جلب اعتماد قربانیان ارسال می‌شود.

رییس پلیس فتای ایلام ادامه داد: توصیه ما در پلیس فتا این است که شهروندان در جریان باشند آن شماره حسابی که قرار است سود سهام عدالت واریز شود چند سال پیش در سامانه ثبت شده و دیگر نیازی به این نیست شماره کارت جدیدی وارد شود.

وی بیان داشت: مردم در جریان باشند اگر پیامکی از طرف هر شخصی و یا شماره ناشناس دریافت کردند، بدون اینکه بر روی لینک موجود در پیامک کلیک کنند حتماً آن را حذف کنند، اگر هم اشتباهاً کلیک کردند به دنبال آن نباید اطلاعات کارت بانکی وارد شود.

سرهنگ یعقوبی تصریح کرد: توصیه آخر اینکه اگر خدای نخواسته اتفاقی افتاد و اطلاعات کارت بانکی هم وارد شد و متوجه شدید حساب بانکی خالی می‌شود به محض اطلاع با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ فوریت‌های سایبری پلیس فتا همان لحظه تماس بگیرند تا همکاران اقدامات فنی و لازم را انجام دهند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار