کد خبر: ۱۱۴۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 13 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 22/09/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

امروز پلیس با قاطعیت، رویکرد همدلی و همزبانی در خدمت به مردم را عملیاتی کرد / رعایت قوانین و مقررات راهور از سوی مردم، کمک به پلیس، امنیت و سلامت است 

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه استان، گفت: امروز پلیس با قاطعیت، رویکرد همدلی و همزبانی در خدمت به مردم را عملیاتی کرد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، "سید محمود حسینی پور" امروز چهارشنبه 22 آذرماه سال 1402 در رزمایش طرح ترافیکی زمستانه پلیس راه مازندران، بیان داشت: استقرار و حضور دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس، راهداری، امداد خودرو، اورژانس و هلال‌احمر در جاده های استان امید و احساس آرامش مردم را بیشتر می کند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت های پلیس در این خطه به مراتب سخت تر از دیگر استان های کشور است، اظهار کرد: علت این امر هم افزایش آمار تردد مسافران و گردشگران در مازندران است که دایمی شده است.

حسینی پور با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق تر آمار تصادف و تلفات انسانی را در جاده های استان به حداقل ممکن برسانیم، افزود: همکاری و همراهی آحاد مردم در نقش آفرینی پلیس در این ماموریت، بسیار مهم و اساسی است.

وی با با بیان اینکه اقتدار پلیس مازندران به معنای ظلم کردن نیست، بلکه قاطعیت در کنار عدالت و مروت است، اظهار داشت: امروز باید با همدلی و همزبانی به مردم خدمت کرد و پلیس این رویکرد را در ماموریت خود به درستی و با قاطعیت عملیاتی می کند.

رئیس شورای تامین استان مازندران به پیش بینی شرایط آب و هوایی و زمستان سخت در مناطق کوهستانی مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان، حفظ برقراری تردد جاده های استان در اولویت برنامه‌ ها است.

وی طرح رزمایش ترافیکی زمستانی را تجدید بیعت نیروهای دستگاه های اجرایی با پلیس برای ارایه خدمات مطلوب به مردم توصیف کرد و بیان داشت: هوشمندسازی جاده های استان از نیازهای اساسی است که این امر با توجه به اهمیت استان مازندران در کشور مورد اهتمام فراجا نیز قرار گرفت.

استاندار تاکید کرد: باید ابتکار و ایده کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادف در محورهای مازندران را از طریق انجام پژوهش در دانشگاه عملیاتی کنیم.

حسینی پور با اشاره به این نکته که طبق آمار پزشکی قانونی امسال فوتی های ناشی از تصادف جاده ای 7 درصد افزایش یافته است، گفت: برای کاهش تصادف رانندگی، هوشمند سازی جاده ها ضروری است.

وی از مجموعه راهداری مازندران خواست تا در رفع مناطق حادثه خیز جاده ای بیشتر تلاش کند تا امنیت روانی بین مردم بیشتر شود.

استاندار، گفت: رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم کمک به پلیس، امنیت و سلامت یکدیگر است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های جمعی باید فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش جدی بگیرند، اظهار داشت: نقش رسانه‌ ها در پیوست رزمایش طرح ترافیکی زمستانه جاده ای در استان باید تعریف شود.

استاندار مازندران از فعالیت دوباره بالگرد اورژانس مازندران خبر داد و گفت: تجهیز کردن مراکز درمانی و بیمارستان های محدوده راه های مواصلاتی استان باید مورد توجه ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل قرار گیرد.

وی توضیح داد:‌طبق آمار حدود ۶ درصد فوتی های ناشی از تصادف در مسیر انتقال مصدومان صورت می گیرد.

حسینی پور با تاکید برخورد با قاطعیت و بدون غماض پلیس با رانندگان پر خطر در جاده های مازندران و اعمال قانون ، گفت:‌ بر اساس آمار به ازای هر یک فوتی ۲۵نفر مصدوم می شوند و ۵۱ درصد عامل تصادف رانندگی انسانی و نقص خودرو است.

---------------------------------

ثبت بیش از 450 میلیون تردد در محورهای استان مازندران 

سردار حسن  مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در رزمایش طرح زمستان پلیس راه از ثبت بیش از 450 میلیون تردد و اختصاص 8 درصدی تردد کل کشور به استان خبر داد و گفت: در طول هشت ماهه گذشته شاهد کاهش 14 درصدی آمار مجروحان ناشی از تصادفات رانند گی در استان بوده ایم . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  پلیس، سردار حسن  مفخمی شهرستانی در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه استان که با حضور استاندار مازندران، مدیران دستگاه های  امدادی و خدمات رسان و یگان های عملیاتی پلیس در ستاد انتظامی استان برگزار شد، گفت: رزمایش زمستانه پلیس راه با شرکت سازمان های امدادی و جاده ای با حضور پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، سازمان های بیمه، شهرداری ها، راهداری، اورژانس، هلال احمر، مراکز بهداشتی و درمانی و آتش نشانی به اجرا در آمده است .

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به بکارگیری 1726 نفر اعم از نیروهای پلیس، هلال احمر، اورژانس، امدادخ

با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به 6  فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان ساری اعتراف کرد و گفت: طی بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهم مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی اعم از 6 تلویزیون ال سی دی، ال ای دی ، 4 عددچای ساز، 4 تخته پتو و روتختی ، 2 عدد فرش 9 متری ، تابلو نقاشی، 2 عدد لوستر، چندین دست ظروف آشپزخانه و... کشف شد.

سرهنگ مهدوی با بیان اینکه بنابر اعلام نظر کارشناسی ارزش اقلام سرقتی2 میلیارد ریال برآورد شد، یاد آور شد: متهم که از افراد سابقه دار نیز می باشد که پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

شکي به سمت شهرستان ساري در حال طي طريق مي باشد، بلافاصله عوامل اداره مبارزه با قاچاق پليس امنيت اقتصادي اين فرماندهي به محور کمربندي ساري به قائم شهر اعزام ، خودروی مورد نظر را شناسايي و توقیف کردند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران تصريح کرد: با توجه به عدم بهمراه داشتن مجوز حمل دام سنگین  ،به ظن قاچاق،خودرو به مقر هدایت و برابر اعلام کارشناسان ارزش احشام توقیفی بالغ بر10 میلیارد ريال برآورد و راننده پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفی شد.

سرهنگ محمدپور از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه جرايم اقتصادي و قاچاق کالا که باعث تشویش آحاد جامعه با توجه به مشکلات معیشتی ایجاد شده، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.

---------------------------------

کشف مواد مخدر و دستگيري سوداگر مرگ در نور 

سرهنگ احمد امینی فرمانده انتظامي شهرستان نور از کشف مواد مخدر و دستگيري سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "احمد امینی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر فروش مواد مخدر در شهرستان نور، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران فرماندهي انتظامي چمستان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزي و تحقيقات به عمل آمده ماموران فرماندهي انتظامي نور موفق به شناسايي و دستگيري يک سوداگر مرگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور، تصریح کرد: در يک عمليات غافلگيرانه يک سوداگر مرگ توسط پليس دستگير و در بازرسي از محل زندگي وي بيش از1300گرم مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ امینی با بیان اینکه متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانون به مراجع قضائي معرفي شد، خاطر نشان کرد: پليس از هيچ تلاشي در جهت مقابله با سوداگران مرگ و بالا بردن احساس امنيت و ايجاد امنيت در جامعه فروگذار نخواهد کرد.

---------------------------------

دستگیری 3 سارق حرفه ای سیم برق در نکا 

سرهنگ  قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 3 سارق حرفه ای سیم برق با15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق وکابل مخابراتی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی و تجسس کلانتری11شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی وکلانتری11 موفق به شناسایی 3سارق حرفه ای شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان در مخفیگاهشان دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.

سرهنگ عزیزی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .

---------------------------------

دستگیری سارقان حرفه ای منازل در تنکابن 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق منزل با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موضوع دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر قابل توجهی لوازم سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .

---------------------------------

دستگیری سارق اماکن خصوصی دولتی در ساری 

سرهنگ حسین مهدوی جانشین انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق اماکن خصوصی ، دولتی با 6 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسین مهدوی" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام وقوع سرقت در شهر ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی رودپی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی رودپی این فرماندهی با انجام تحقیقات پلیسی یک متهم سابقه دار در امر سرقت را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه آن را کمتر از 24 ساعت دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ساری 

 

ودرو و راهداری در اجرای طرح زمستانه، هدف از اجرای این رزمایش را افزایش حفظ سلامت و ایمنی معابر، کاهش تصادفات و راهبندان، کاهش حوادث جاده ای، تسهیل در آمد و شد و ارائه خدمات انتظامی و امدادی به مسافران برشمرد  .

وی با اشاره به اجرای این طرح از امروز تا پایان اسفندماه سال جاری تصریح کرد: با اجرای طرح های انتظامی و امدادی از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش 14 درصدی آمار مجروحان و 2 درصدی متوفیان ناشی از حوادث جاده ای در محورها و معابر درون شهری سطح استان بوده ایم .

سردارمفخمی با بیان این که سهم استان از حوادث رانندگی و آمار مجروحان و متوفیان بالغ بر 4 درصد کل کشور است،  اظهار داشت:  در هشت ماهه گذشته بیش از 4 میلیون و 369 هزار خودرو اعمال قانون شده اند که از این تعداد بالغ بر یک میلیون و 313 هزارو 700 فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است .

این مقام انتظامی با اشاره به ثبت بیش از 6 میلیارد تردد در سطح کشور در طی سال جاری، بیان داشت: استان مازندران با ثبت بیش از 450 میلیون تردد و اختصاص 8 درصدی تردد در کل کشور بعد از استان تهران، دومین استان پرد تردد کشور به شمار می رود .

مفخمی آمار دارندگان گواهینامه رانندگی در سطح استان را بالغ بر 3 میلیون نفر عنوان کرد و با تاکید بر توجه به هشدارهای انتظامی از سوی رانندگان همکاری و همراهی رسانه های استانی از جمله صدا وسیما و شبکه های مجازی را در ارائه آموزش همگانی به مردم و پیشگیری از حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نقشی اثرگذار برشمرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی دستگاه های امدادی و خدمات رسان با پلیس در کاهش حوادث جاده ای، توجه به هشدارهای پلیس، هواشناسی و سازمان های امدادی از جمله به همراه داشتن تجهیزات سازمانی، دقت در رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد تاکید قرار داد .

---------------------------------

رزمایش طرح زمستانه پلیس راه در استان مازندران 

با حضور فرمانده انتظامی استان، استاندار، مسئولان دستگاه امدادی و خدماتی ، یگان های امدادی و انتظامی رزمایش طرح زمستانه پلیس راه در ستاد انتظامی استان به اجرا در آمد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، رزمایش طرح زمستانه پلیس راه با حضور ر راهداران، امدادگران و ایثارگران امداد و نجات جاده ای، اورژانس و نیروهای پلیس در ستاد انتظامی استان مازندران برگزار شد .

در این گزارش آمده است: استان مازندران در مجموع  دارای 10309  کیلومتر راه ( ۴۲۹ کیلومتر راه اصلی ۱۹۲۰ کیلومتر راه فرعی و ۷۸۶۲ کیلومتر راه روستایی) می باشد .

این استان دارای ۱۴ گردنه و ۳۷۰۰ کیلومتر راه برف گیر می باشد که ۲۴ راهدارخانه و ۳۳ اکیپ راهداری ، از راه ها را تحت پوشش قرار می دهند .

طرح انتظامی و ترافیکی ویژه زمستان ۱۴۰۲ از 22 آذرماه تا 20 اسفندماه به مدت ۹۹ روز در چهار محور کوهستانی و برف گیر استان شامل هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر توسط واحد هایی از پلیس راه ، راهداری ، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، سندیکای بیمه، امداد خودرو و سایر ارگان های مرتبط در تعامل و همکاری با پلیس راه و در راستای تسهیل و افراش انضباط ترافیکی به اجرا در آمد .

لازم به ذکر است؛ هدف اجرای این طرح، باز نگه داشتن محورهای مواصلاتی، افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی تردد وسایل نقلیه، مدیریت حوادث رانندگی به ویژه در زمان ریزش برف و کولاک و سقوط بهمن، رسیدگی سریع و به موقع تصادفات و کمک به مصدومان و در راه ماندگان، برخورد با تخلفات حادثه ساز، سرعت غیرمجار ، سیف غیر مجاز استفاده از تلفن همراه و توقیف خودروهای دارای دستور قصائی ، شکایت در سیستم ، توقیف خودروهای « کشف حجاب عنوان شده است.

---------------------------------

سارقان ساختمان نیمه کاره در دام پلیس عباس آباد 

سرهنگ داود صفاری زاده فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از دستگيري سارقان حرفه‌ای ساختمان نیمه کاره با 13 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "داود صفاری زاده " در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و ماموران تجسس کلانتری11 با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 2 سارق 1 مالخررا شناسایي و پس از هماهنگي های قضائی، طی عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد ادامه داد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به 13 فقره سرقت از ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار