کد خبر: ۱۱۴۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 12 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/09/1402 به این شرح است:

---------------------------------

دستگیری 3 سارق سیم و کابل برق با 80 فقره سرقت 

سردار  حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 3 سارق حرفه ای سیم و کابل برق با 80 فقره سرقت در سطح استان خبر داد. 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس سردار  "حسن مفخمی شهرستانی " در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت سيم و کابل برق از شبکه های توزیع برق در سطح استان،  موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان آمل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند .

سردار مفخمی در ادامه اظهار داشت: با تشکیل تیم عملیاتی متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر  و در بازجویی های اولیه پلیس به 80 فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح استان اعتراف کردند.

فاین مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان با دستور قضایی روانه زندان شدند، از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد های مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

انهدام باند 6 نفره سارقان غیربومی در سوادکوه 

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف 40 میلیاردی اموال مسروقه و انهدام باند 6 نفره سارقان در حرکت و غیربومی در شهرستان سوادکوه خبر داد. 

سرهنگ "علی قیصری "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منازل ویلایی و مرفه نشین در مناطق ییلاقی شهرستان سوادکوه و گزارشات پی در پی ارسالی از سوی سامانه های نظارتی و اظهار گله مندی شهروندان و مال باختگان از عدم کشف سرقت و دستگیری سارقین، مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وی افزود: حسب دستور فرماندهی انتظامی استان، مبنی بر کشف، شناسایی و دستگیری عاملین سرقت، ضمن تشکیل جلسه فوری، تیمی از کارآگاهان و کارشناسان اداره مبارزه با سرقت و اداره اطلاعات جنایی استان مازندران به شهرستان سوادکوه اعزام و نسبت به انجام اقدامات فنی تخصصی اقدام کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی سرقت ها و نبود شواهد کافی در جهت دستیابی به سرنخ های و با انجام اقدامات پیچیده و سنگین و گسترش چتر اطلاعاتی، نهایتاً پس از حدود یک ماه اقدامات موثر، ماموران موفق به شناسایی باند چند نفره سرقت در استان تهران شدند.

سرهنگ قیصری در ادامه بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان مازندران، پس از اخذ دستور قضائي و با همکاری پایگاه هفتم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ طی اجرای چندین عمليات ضربتي و غافلگیرانه، سارقان شناسایي شده را در استان تهران دستگیر کردند.

وی افزود: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی و تخصصی به چندین فقره سرقت در شهرستان سوادکوه اقرار و اعتراف صریح داشتند و ضمن اقرار به سرقت 3دستگاه ماشین لباسشویی و انتقال آن به ترمینال مسافربری جهت انتقال به شهرستان آشخانه، مأمورین سریعاً به ترمینال جنوب اعزام و محموله فوق قبل از حرکت اتوبوس توقیف و کشف کردند.

سرهنگ قیصری در پایان خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده طي اقدامات تخصصی اطلاعاتی به چندین فقره سرقت در شهرستان سوادکوه اقرار و اموال مسروقه به ارزش40 میلیارد ریال نیز کشف و متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.#

---------------------------------

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در بابل 

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از انهدام باند قاچاق با کشف 5 کیلو گرم مواد افیونی از نوع تریاک در آن شهرستان ، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح  این خبر، بیان داشت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر این شهرستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي به سرنخ هايي از توزیع مواد مخدر توسط اعضای یک باند به دست آوردند.

وی افزود: با تشکیل تیم های اطلاعاتی و عملیاتی، اعضای این باند را که با اجاره یک واحد مسکونی اقدام به حمل و توزیع گسترده مواد مخدر در شهرستان بابل می کردند، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: در این عملیات با اقدام ضربتی ماموران انتظامی پلیس مبارزه با مواد مخدر، 2سوداگر مرگ دستگیر ، پنج کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه یک دستگاه خودرو سواری زانتیا نیز توقیف شد.

سرهنگ داداش تبار در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با فعالیت باندها و فروشندگان مواد مخدر را سریعاً به مرکز فوریت های پلیس 110 اطل

اع  دهند.

---------------------------------

آزادسازی 140میلیارد اراضی کشاورزی 

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از تغییر کاربری 7000متر مکعب از زمین های زراعی در یکی از مناطق شهرستان ساری، به ارزش 140میلیارد ریال خبرداد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی ، تخریب بستر رودخانه و تصرف 7 هزارمترمکعب از اراضی کشاورزی و زراعی در یکی از مناطق شهرستان ساری، موضوع در دستور کار رابطان این پلیس و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان، تمام دیوار کشی ها و بناهای ایجاد شده در زمین مذکور تخریب شد و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

وی، خاطرنشان کرد: مالک زمین های مذکور که پس از تفکیک غیر قانونی این زمین ها اقدام به دیوار کشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن کرده بود نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر140میلیارد ریال عنوان کرد و با اشاره به مبارزه جدی پلیس با جرایم اقتصادی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری، تصرف اراضی ملی و یا کشاورزی موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.#

---------------------------------

دستبند پلیس بردستان سارق 

سردار سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 25 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار" سید موسی حسینی" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی در ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری13 شهرستان ساری با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ،یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اعتراف متهم به 25 فقره سرقت از اماکن خصوصی ساختمان های نیمه کاره، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار حسینی ضمن هشدار به صاحبان ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند.#

---------------------------------

پرونده سرقت احشام درگلوگاه بسته شد 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 12راس احشام به ارزش پنج میلیارد ریال و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  پلیس سرهنگ "محمود کلوانی"  در تشریح این خبر اظهار داشت : به دنبال وقوع  یک فقره سرقت احشام در شهرستان  گلوگاه، پيگيری موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت

وی ادامه داد : ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقيقات و بررسی سرنخ‌های به دست آمده، سارق احشام را  شناسایی و با هماهنگي قضائي وی  را در یک عمليات غافلگيرانه دستگير وکشف12راس احشام به ارزش5میلیارد ریال شدند .

وی در پايان خاطرنشان کرد:‌ كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از احشام و اعتماد بيش از حد به افراد ناشناس از عواملي است كه زمينه‌ بروز سرقت دام را موجب مي‌شود و لازم است مردم در راستاي پيشگيري از وقوع سرقت، توصيه‌هاي پليس را همواره مورد توجه قرار دهند.

---------------------------------

انهدام باند 4 نفره سارقان حرفه ای توپی زن در بهشهر 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری باند 4 نفره توپی زن درب منازل و اعتراف متهمان به 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ" علی اکبر قلی پور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی وقوع چند سرقت توپی درب منازل درشهرستان ، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی 4 متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی و همکاری ماموران پلیس آگاهی استان آنان را در تهران دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی 207 پاناروما گفت : متهمان در تحقیقات صورت گرفته  در مواجهه با مستندات موجود، تاکنون به 15 فقره سرقت توپی زنی درب منازل دربهشهر و استان اعتراف کردند.

سرهنگ قلی پور در خاتمه بیان داشت:  طي بررسی های بیشتر مشخص شد، که خودرو متهمان در استان هاي گلستان ، مشهد ، سمنان ، قم و قزوین به صورت مستمر تردد داشته است و احتمال سرقت در شهرهاي مذکور توسط دستگيرشدگان متصور است با هماهنگی قضایی متهمان جهت بررسی بیشتر به ماموران پلیس آگاهی استان تحویل شدند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار