رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان گفت: میزان پولشویی کشف‌شده از قاچاقچیان موادمخدر در استان کرمان طی ۸ ماهه سال‌ جاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و اموال شناسایی و توقیف شده از آنها نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 11 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، علیرضا سوری صبح امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا ۱۸ آذرماه‌جاری بیش از ۵۵ تن کشفیات موادمخدر در استان کرمان داشته‌ایم و باند‌ها و شبکه‌های منهدم‌شده ۳۳ درصد افزایش داشته‌اند.

وی بیان کرد: در همین مدت همچنین دستگیری خرده‌فروشان ۲۶ درصد افزایش داشته و بیش از ۵ هزار و ۵۵۸ خرده فروش دستگیر شده است و ۸ هزار نفر معتاد جمع‌آوری شده‌اند که ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان از افزایش ۵ درصدی پلمب اماکن فروش موادمخدر طی سال جاری خبر داد و یادآور شد: ۳۴ درصد آمار پرونده‌های تشکیل شده موادمخدر افزایش داشته، هرچند که کشفیات کاهش یافته است.

سوری از اجرای طرح‌های مختلف ازجمله ارتقای امنیت، کنترل محور‌های مواصلاتی، پاکسازی نقاط آلوده، برخورد با خرده‌فروشان، پاکسازی اطراف نقاط آموزشی سخن به‌میان آورد و افزود: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ طرح در استان کرمان طی سال جاری اجرا شده که بیش از ۳۳ تن کشفیات انواع موادمخدر داشته‌ایم.

وی از دستگیری یک هزار و ۲۰۰ نفر همزمان با اجرای طرح‌ها خبر داد و اظهار کرد: مقابله با پولشویی و شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان را در دستور کار داریم که نتوانند به این عرصه برگردند.

سوری میزان پولشویی کشف‌شده قاچاقچیان موادمخدر در استان کرمان طی هشت ماهه سال جاری را بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و اموال شناسایی و توقیف شده از آن‌ها را هم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی بیان داشت: در فضای اجتماعی شاهد این بودیم اقداماتی برای عرضه و تبلیغات موادمخدر آغاز شده بود که رصد فضای مجازی را دنبال کردیم و در هشت ماهه سال‌جاری ۱۲۵ شناسایی در فضای مجازی داشته‌ایم و ۳۲ پرونده عملیاتی و ۱۲ پرونده اطلاعاتی تشکیل شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان ابراز داشت: همچنین ۴۸ مورد تبادل اطلاعات در فضای مجازی در استان‌های دیگر داشته‌ایم که منجر به کشف موادمخدر و یا آلات و ادوات مصرف موادمخدر شده و ۳۰۰ کیلوگرم کشفیات فضای مجازی بوده است که توقیف ۵ خودرو و دستگیری ۲۰ نفر با اجرای ۵ طرح را داشته‌ایم.

سوری با اشاره به اینکه هم مواد صنعتی و هم سنتی از قاچاقچیان کشف می‌شود، ادامه داد: مواد صنعتی هنوز هم مواد مصرفی اول در کشور و استان کرمان نیست و کشفیات در حوزه شیشه طی سال جاری کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه شدت مصرف موادمخدر صنعتی در سال قبل بیشتر از سال جاری بود، اما ضرب و شتاب آن کمتر شده است، تصریح کرد: قیمت بالاتر موادمخدر سنتی، ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان، دسترسی سخت‌تر به مواد سنتی و جاذبه‌های مواد صنعتی برای مواردی مانند مصرف راحت‌تر ازجمله دلایل گرایش به موادمخدر صنعتی است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان خاطرنشان کرد: عارضه‌هایی که در این یکی، دو سال از مصرف موادمخدر صنعتی ایجاد شده است، موجب شده تا ضرب و شدت مصرف این مواد گرفته شود و آگاهی مصرف‌کننده هم در این زمینه بالاتر رفته است.

سوری با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در سراسر استان کرمان داریم و طی هفته گذشته ۲۲۰ نفر معتاد از میدان‌های ارگ و مشتاق جمع‌آوری شده‌اند، اظهار داشت: باید این افراد نگهداری شوند و درمان تکمیلی را داشته باشند تا دیگر شاهد حضور این افراد در سطح شهر نباشیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار