مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کردستان گفت: در یک سال اخیر ۲۸ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن به مبلغ بیش از ۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال در کردستان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ 11 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، حسام‌الدین اسعدی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که به مناسبت سالگرد تاسیس این بانک برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ قرض‌الحسنه در سوره‌های قرآنی و روایات متعددی به آن اشاره شده است و این بانک در راستای عنل به این ارزش‌ها فعالیت می‌کند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کردستان تصریح کرد: این بانک در کردستان ۱۴ شعبه و یک باجه در سروآباد دارد و صرفا یک بانک قرض‌الحسنه است که هیچگونه فعالیت اقتصادی ندارد.

وی اعلام کرد: تمام فعالیت‌های این بانک قرض‌الحسنه است و هیچ عقود دیگری در این بانک وجود ندارد هر چند با این روند تحول خوبی در کردستان ایجاد کرده است.

به گفته اسعدی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته است ۱۲ درصد سهم نقدینگی کردستان را جذب کند.

وی اعلام کرد: ۲۸ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن به مبلغ بیش از ۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال در بازه زمانی یکسال اخیر در استان کردستان پرداخت کرده‌ایم و این در راستای فقرزدایی و تامین نیاز مستمندان و نیازمندان بوده است.

وی به طرح کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، بدون سپرده‌گذاری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شود و این صرف برای خرید کالای ایرانی و در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی است.

اسعدی میزان تسهیلات خرید کالای ایرانی در یک سال اخیر در کردستان را بیش از ۱۹ هزار فقره به مبلغ بیش از ۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر کردستان ادامه داد: بالای ۹۸ درصد مشتریان از خدمات این بانک رضایتمندی دارند.

اسعدی تصریح کرد: از ابتدای امسال منابع بانکی مهر در کشور ۵۵ درصد رشد داشته که این رقم در کردستان ۶۵ درصد بوده است و این گواه بارز استقبال کردستانی‌ها از این بانک است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۳ درصد تسهیلات و ۶۷ درصد افتتاح حساب در سال جاری به صورت غیرحضوری و آنلاین بوده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کردستان همچنین تعداد مشتریان این بانک در کردستان را ۲۲۰ هزار مشتری ذکر کرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار