معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان خبر داد و گفت: کودکان زیر ۵ سال نیاز به حمایت شناسایی می‌شوند و برای دهک یک تا پنج به ازای هر کودک ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک‌های شش و هفت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 09 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، مریم کوشکی صبح امروز در حاشیه اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان در خانه بهداشت این شهرستان، اظهار کرد: طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان پس از ارسال پیامک و شارژ کارت‌های سرپرستان خانوار‌های ۷ دهک اول دارای کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه آغاز شده است.

وی افزود: این برنامه با هدف بهبود وضعیت تغذیه و رشد و همچنین کاهش سوء تغذیه در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در این طرح کودکان شناسایی شده بر اساس شاخص‌های بهداشتی و مراقبتی توسط خانه‌ها و مراکز بهداشتی، توسط وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی استحقاق سنجی می‌شوند، گفت: موارد تایید شده در این راستا، تحت پوشش طرح ارتقا امنیت غذایی کودکان قرار می‌گیرند.

کوشکی عنوان کرد: این خانوار‌ها در راستای بهبود تغذیه کودک خود می‌توانند سبد کالایی تعیین‌شده توسط انستیتو تغذیه وزارت بهداشت را تا سقف ریالی تعیین‌شده رایگان خریداری کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج دارای کودک زیر ۵ سال شناسایی شده بر اساس شاخص‌های بهداشتی و مراقبتی، به ازای هر کودک ماهانه یک میلیون تومان شارژ می‌شود که این رقم برای دهک‌های ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: این اعتبار صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالا اعم از مواد لبنی، پروتئینی، میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات تعریف شده و قابلیت نقد کردن ندارد.

کوشکی عنوان کرد: تمامی کودکان تحت پوشش این برنامه، از خدمات مشاوره تغذیه به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند و مراقبان سلامت باید جلسات آموزش گروهی را به صورت ماهیانه برای مادران کودکان تحت پوشش برنامه برگزار کنند.

وی یادآور شد: مراقبان سلامت و بهورزان به صورت ماهیانه، مراقبت کودکان و پایش رشد آن‌ها را انجام داده و کارشناسان تغذیه نیز بر حسن انجام مراقبت‌ها و پیگیری کودکان نظارت می‌کنند و در صورت عدم بهبودی و یا عدم همکاری سرپرست خانوار در انجام مراقبت‌های روتین، کودک از لیست افراد تحت پوشش برنامه حمایتی حذف و کودکان جدید جایگزین می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این برنامه موجب تقویت مراقبت‌های کودکان و هدفمند سازی یارانه‌ها نیز می‌گردد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار